На нові автобусні маршрути нарікають і пасажири, і перевізники

За півроку першого етапу транспортної реформи відчутного покращення роботи громадського транспорту так і не відбулось. На нові автобусні маршрути продовжують скаржитись як пасажири, так і перевізники. Перші кажуть, що в окремих випадках нова маршрутна мережа ускладнила добирання у потрібні місця. А другі інколи дозволяють собі не дотримуватися затверджених маршрутів, хоча потім за це і сплачують штрафи. Зрештою, за весь цей час нова маршрутна мережа, мабуть, ще жодного дня не функціонувала так, як було задумано її розробниками. На маршрутах не працюють ні 50 тролейбусів, ні 42 автобуси великого класу, а ось машин малого класу їздить більше, ніж передбачалося.

Ще задовго до проведення конкурсу на нові маршрути окремі приватні перевізники заявляли, що вся ця реформа – не що інше, як черговий переділ ринку. Вони казали, що нові маршрути і конкурсні лоти буцімто сформовані під двох найбільших перевізників, до яких їм доведеться йти у «найми». Міська ж влада закликала дрібних перевізників до об’єднання і в умови конкурсу й справді заклала досить прогресивні речі – великогабаритні автобуси, трекери, відеореєстратори, електронний квиток тощо. Але пасажирам, яких реформатори позбавили старих зручних маршрутів, не надавши при цьому прийнятної альтернативи, від цього не легше.

Чи не найбільшим здобутком першого етапу транспортної реформи на цей час є поява великих автобусів на маршруті №22 і його продовження до вулиці Стуса. Позитивною є і зміна нового маршруту №40, який тепер пролягає новою вулицею імені Романа Гурика, через Південний бульвар і вул. Володимира Великого. Правда, до цього транспортні керманичі додумалися аж за третім разом. Хоча, здавалося, все було очевидним – новий маршрут для великогабаритних автобусів просто напрошувався на нові широкі вулиці. Також пасажири відзначають зручність нового маршруту №44, але нарікають на неякісне його обслуговування.

Завжди можна розраховувати на маршрут № 21, хоч не всім подобається, що з Опришівець він пролягає вулицею Чорновола, а не Коновальця. Регулярно їздять автобуси маршруту №24, забезпечуючи сполучення з вулицями Сагайдачного-Максимовича, чого раніше не було. Добре працюють маршрути №№28, 30, 38, 39. До решти ж у пасажирів є чимало зауважень. Можливо, їх би було менше, якби транспортники нарешті оприлюднили графіки руху автобусів. А то, особливо у вечірню пору, багатьом людям не відомо, чи варто ще чекати на потрібний їм автобус, чи вони уже поз’їжджали з маршрутів. Бо перевізники теж нарікають на нові маршрути. Кажуть, на окремих із них більшу частину часу автобуси їздять майже порожні. А у вихідні – і поготів.

Масу невдоволення у пасажирів викликала зміна маршруту №23. Це був один з найкращих маршрутів старої мережі, популярний серед пасажирів. Адже він швидко і зручно сполучав центр міста з мікрорайонами Майзлі, Хоткевича, Позитрон та працював з шостої ранку до 23-ї вечора і постійно мав пасажирів, бо вони завжди на нього могли розраховувати. Однак у новій мережі йому місця не знайшлося. Мешканців початку вул. Бельведерської, Короля Данила, Мазепи реформа позбавила зручного, а перевізників – прибуткового маршруту. І, не зважаючи на всі звернення та прохання його відновити, міська влада цього вперто робити не хоче. Хоча, щоб зробити людям добре, існуючий маршрут №35 абсолютно безболісно для всіх можна розділити на два по п’ять одиниць рухомого складу, запровадивши маршрут №35-а, і продовживши його від зупинки «Пошта» вул. Володимира Великого, Південним бульваром, вул. Короля Данила, Мазепи і далі по колишньому маршруту №23. Чим не компромісне рішення, якщо узгодити між собою графіки руху цих маршрутів? Адже зараз автобуси 35-го маршруту, щоб набрати пасажирів, подовгу стоять на зупинках «Європейська площа» і «Обласна друкарня».

Не виправдала себе й ідея сполучення одним маршрутом, скажемо так, «депресивних» районів, як-от вул. Микитинецької та Пулюя (маршрут №45 у первісному варіанті). Маршрут №46 вулицею Бандери виявився незатребуваним. Без пасажирського сполучення знову залишилась вулиця Промислова (маршрут №33). Так і не курсують автобуси у два боки Набережною (маршрут №26А). Перевізники ігнорують затверджені міськвиконкомом зміни до маршрутної мережі з проляганням маршрутів №№36, 43, 48 вулицею Дорошенка. А на маршруті №37 ще ніколи не працювало 10 машин, як це передбачено рішенням міськвиконкому №357 від 19 травня цього року.

Є постійні нарікання на роботу маршруту №25. По-перше, водії не завжди повертають до тролейбусного депо, а по-друге, у години пік, особливо ранкові, автобуси значно переповнені. Натомість пасажири чомусь ігнорують автобуси маршруту №36, який був покликаний дещо розвантажити 25-й і з Пасічної до зупинки «Університет» повністю його дублює. Можливо, тому, що більшості пасажирів потрібно з Тролейбусної саме на вул. Коновальця, до дитячої лікарні, а не на АС-3 через вул. Чорновола. Тож їм було би набагато краще, якби, частково дублюючи маршрут №25, 36-й від Прикарпатського університету пролягав, скажімо, вул. Сорохтея і Коновальця. А ось мешканці вулиці Пулюя і Набережної ніяк не допросяться, щоб один з маршрутів пролягав цими вулицями по колу так, як колишній одинадцятий. Хоча виконати їхнє бажання теж не важко. Для цього можна, наприклад, внести зміни до маршруту №34-а і так його закільцювати, додавши ще дві машини.
Зміна маршрутної мережі і нумерації автобусних маршрутів (як більшість пасажирів і сприймає реформу) – лише перший етап транспортної реформи, покликаної змінити на краще систему пасажирських перевезень і роботу громадського транспорту. Залишається лише сподіватись, що наступні її етапи будуть зваженішими і впроваджуватимуться продуманіше. А то уже зараз кажуть, що валідатори для електронного квитка у всіх маршрутних транспортних засобах будуть лише біля передніх дверей. Уявляєте, які черги вишиковуватимуться, щоб зайти у автобус чи тролейбус, і скільки триватиме процес посадки-висадки пасажирів на зупинках? Зрештою, щось подібне і зараз уже можна спостерігати, коли водії у великі автобуси впускають пасажирів лише через передні двері.

Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
273 перегляди у липні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Актуальність
0/12
Викладення
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань