0342.ua

Від авторитарної педагогіки до демократичної. У Франківську обговорюють освітні зміни та методи їх запровадження. ФОТО

Сьогодні  в Івано-Франківську розпочалась (не)Конференція «Співпраця школи, влади та громади – шлях до розбудови громадянського суспільства». Проект спрямований на обмін кращими практиками зі співпраці школи, влади та громади. 

Зустріч-тренінг відбувається в рамках втілення швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні -  DOCCU»

Головна мета проекту – підтримка сталого розвитку громадянського суспільства за допомогою поширення знань про освіту для демократичного громадянства та освіту з прав людини (ОДГ/ОПЛ) в Україні через:

  • систему навчання державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування;
  • систему післядипломної освіти вчителів і керівників шкіл.

Проект покликаний удосконалити процес співпраці між органами державної влади, системою освіти та громадськістю для створення демократичного середовища у місцевих громадах.

Пілотні регіони – Київська, Одеська, Херсонська, Полтавська, Львівська, Луганська, Івано-Франківська та Дніпропетровська області.

З червня місяця до сьогоднішнього дня майстер-тренерами цього проекту було проведено 29 семінарів тренінгів у школах, громадах і методичних кабінетах, де збиралися представники різних освітніх категорій.  Семінари збирали від 35 до 70 людей. Темою зустрічей були «Демократичні перетворення у світі», або «Школа на шляху до демократичних перетворень» .

Тренінги проводились у форматі конкретної взаємодії між представниками різних освітніх ланок. В рамках курсового навчання було задіяно 11 груп переважно 25 і 30 слухачів.

Участь в конференції беруть  міжнародні та провідні українські експерти з питань освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини, керівники шкіл,учителі , учні  та активна молодь, керівники управлінь та відділів освіти, представники обласної влади та місцевого самоврядування.

Як розповіла Ольга Нижник, представниця Івано-Франківського  обласного інституту післядипломної освіти,  цей міжнародний освітній проект - це якісне доповнення та допомога втіленню в життя освітньої реформи  в України.

Проект, який сьогодні пропонуємо – це надзичайно важлива вісь на нову школу.  Нова школа вимагає нового вчителя. Не просто нового з новим інструментарієм, а з новим мисленням і от  оце кардинально нове мислення дає цей проект.

Педагог наголошує, що змінювати методику потрібно докорінно.

Нам треба перейти з авторитарної педагогіки до іншої моделі, до моделі демократичної педагогіки  - педагогіки партнерства. Ми сьогодні пропонуємо новий варіант підходу до організації освітнього процесу і це новий подвиг, це дуже непросто, тому що це ламка стереотипів, які закоренилися.  Не все те, що було в старих школах погано, але те, що сьогодні освіту потрібно міняти, не розуміє тільки запеклий консерватор. Як правило, наші прикарпатські освітяни це розуміють, - розповідає пані Ольга

Домінанта в тому, що вчитель і керівник повинні поділитися відповідальністю, охопити своїх учнів – партнерів по освітньому процесу не тільки тим, що дають, а й тим, що пропонують.

Директор повинен пам’ятати, що школа тримається не на вертикалі, а на партнерських зв’язках. Директор – вчитель – учень, директор – вчитель- учень – батько, - вчитель – учень - батько – громада …

Ці зв’язки – це нові партнерські  зв’язки не просто зароджуються, а зміцнюються.

Менеджер проекту в Україні –  Валентина Полторак розповідає, що проект діє на території України впродовж 10-ти років і наразі охопив 8 областей. У Франківську нових компетентностей вчать тільки з 2016 року. Навчання пройшли уже більше тисячі прикарпатських вчителів.

Ми хочемо створити демократичну атмосферу в школі, адже тільки в такому середовищі дитина може розвинутися та зрозуміти, що вона є повноцінним громадянином України. Через різні методики ми боремося з булінгом, расовою дискримінацією, вчимо співпрацювати з іншими. Важливо, щоб і вчителі, керівники шкіл теж ставали на демократичні засади”, – зазначила Полторак.

Під час нинішніх майстер-класів експерти поділяться методами формування демократичних цінностей та компетентностей у сфері освіти через наскрізне викладання демократичного громадянства та прав людини через кожен шкільний предмет та позашкільну діяльність.

Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Основний принцип - «відвідувай - відписувай ». Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Актуальність
0/12
Викладення
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати