• Головна
  • Чому Франківськом курсуватимуть саме німецькі тролейбуси і скільки вони коштують?
16:00, 26 жовтня 2016 р.

Чому Франківськом курсуватимуть саме німецькі тролейбуси і скільки вони коштують?

З 1 листопада у місті курсуватимуть 8 австрійських тролейбусів німецького виробництва, що приїхали до Івано-Франківська з Зальзбурга. Проте, попри численні нововведення і модернізаційні кроки, електроавтотранспорт у місті ще не скоро перейде в ряди прибуткових. 

Про майбутні плани і можливі зміни в тролейбусних маршрутах 0342.ua поспілкувався з директором КП "Електроавтотранс" Віталієм Голутяком. 

Голутяк розповів, що місто купує тролейбуси за бюджетні кошти. На 18 нових тролейбусів, які планують закупити до кінця року, виділено 10 млн 900 тис. грн. Вісім з них вже стоять в депо і чекають 1 листопада. 

"Приїхали ці тролейбуси до нас із Зальзбурга (Австрія). Такий європейський транспорт, що був в користуванні, значно дешевший, до прикладу, ніж українські "Богдани". Так, високопідлоговий тролейбус коштує в районі 570 тис. грн, низькопідлоговий 800 тис. грн. Щоб ви розуміли новий "Богдан" вартує десь порядка 5,4 млн грн і це не гармошка", розповідає Віталій Голутяк.

Парадокс ще й у тому, що купуючи тролейбуси з Європи, 80% їхньої вартості закупівник (тобто місто) платить, як послуги перевезення і розмитнення. Тобто, реальна вартість німецького б/у тролейбуса з Європи – 5-7 тисяч євро, а по факту місто купує його за 19 тисяч євро.

Реальна вартість німецького б/у тролейбуса з Європи – 5-7 тисяч євро, а по факту місто купує його за 19 тисяч євро

Крім того, міський бюджет дотує ще й витрати на зарплати працівників, електроенергію, деталі до транспорту. Цього року ця стаття витрат у міському бюджеті склала мільйон триста тисяч гривень. 

"Колись проводили розрахунки і дослідили, що на 1 км шляху тролейбуса втрачається 5 грн", каже Голутяк. 

Аби покращити ситуацію і все-таки крокувати в сторону рентабельності КП "Електроавтотранс" впроваджуватиме ряд нововведень.

Голутяк сподівається, що в комфортних тролейбусах: з ручною системою відкривання-закривання дверей, озвучкою зупинок всередині транспорту, можливістю перевезення велосипедів, франківці їздитимуть охочіше. 

Крім того, в планах керівника "Електроавтотрансу" розгалуження маршрутної мережі, збільшення кількості ранкових і вечірніх рейсів, облаштування зупинок табличками з зазначенням графіка руху похвилинно. Спершу ними обладнають маршрут №4, адже він частково заміський, а потім продовжать втілювати ідею на інших зупинках по місту. В амбітних планах й єдиний квиток, за яким франківці зможуть їздити будь-яким громадським транспортом. 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Івано-Франківськ #новиниІвано-Франківська #тролейбуси #рентабельність
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...