Це офіційно: нотаріальні послуги - тепер онлайн для українців за кордоном

З 1 липня 2025 року українці, які проживають або перебувають за кордоном, можуть отримувати нотаріальні послуги в онлайн-режимі.

Про це повідомив очільник Міністерства закордонних справ України Андрій Сибіга.

Раніше для оформлення нотаріальних документів, зокрема довіреностей, заяв чи згод, громадяни змушені були особисто з’являтися в консульство, заповнювати паперові документи, проходити кілька етапів перевірки та здійснювати оплату через банки.

Тепер усе змінилося — завдяки запуску електронної системи “е-Консул”, нотаріальні дії автоматизуються. Сервіс вже працює у 40 консульських установах у світі.

Як це працює:

  • Онлайн-заява — користувач подає звернення через “е-Консул”, додає скан-копії документів і шаблон заяви/довіреності.
  • Автоматична перевірка — система вказує, які документи потрібні. Консул перевіряє все й погоджує оформлення.
  • Зворотний зв’язок — якщо є помилки чи бракує даних, заявник отримує повідомлення з підказками.
  • Оплата та запис — після погодження документ формується автоматично, сплачується збір та бронюється візит в е-Черзі.
  • Останній крок — громадянин приходить до консульства лише один раз — для підпису й отримання готового документа.

Де вже працює цифровий нотаріат:

Система запущена у 40 країнах, зокрема: Австралії, Аргентині, В’єтнамі, Індії, Китаї, Катарі, Мексиці, Японії, ОАЕ, ПАР, Саудівській Аравії, Сінгапурі, Таїланді, Чилі та ін. А також — у генконсульствах Мілана, Гданська та Гамбурга.