Координатор руху “Чесно” в Івано-Франківську подав до суду на мера міста

Іванофранківський активіст, координатор руху “Чесно” в Івано-Франківській області Віталій Світлик подав заяву до суду на міського голову Руслана Марцінківа.

Він вимагатиме у суді визнати діяльність суб’єктів владних повноважень протиправною. Активіст аргументує свій позов тим, що проекти-рішення, за які голосували депутати, не були попередньо оприлюднені, та звинувачує міського голову Руслана Марцінківа в неналежному виконанні своїх обов’язків.

До Івано-Франківського міського суду

76018, м. Івано-Франківськ,

вул. Грюндвальська, 11 

ПОЗИВАЧ:

Світлик Віталій Євгенович

Місцезнаходження: 76000,

місто Івано-Франківськ

вул. Федьковича, 114а, кв. 50

Тел. 066-126-84-25 

ВІДПОВІДАЧ 1:

Міський голова

міста Івано-Франківськ

Марцінків Руслан

 76018, місто Івано-Франківськ

вул. Грушевського, 21 

ВІДПОВІДАЧ 2:

Секретар Івано-Франківської

міської ради 6 скликання

Вітенко Микола

 76018, місто Івано-Франківськ

вул. Грушевського, 21

ПОЗОВНА ЗАЯВА

ПРО ВИЗНАННЯ БЕЗДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТІВ

ВЛАДНИХ ПОВНОВАЖЕНЬ ПРОТИПРАВНОЮ

Фактичні обставини справи.

Івано-Франківською міською радою сьомого демократичного скликання, обраною за результатами чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Івано-Франківської міської ради, що відбулись 25 жовтня 2015 року (надалі – Івано-Франківська міська рада) на пленарному засіданні першої сесії, що відбулось 01 грудня 2015 року, було прийнято ряд рішень, в тому числі: Рішення  № 02-1 від 01.12.2015 р., Рішення № 03-1 від 01.12.2015 р., Рішення  № 04-1 від 01.12.2015 р., Рішення  № 05-1 від 01.12.2015 р., Рішення  № 06-1 від 01.12.2015 р. (надалі – Рішення).

Водночас, проекти Рішень не пройшли процедуру оприлюднення, що є обов’язковою для проектів актів органу місцевого самоврядування. Вважаємо, що проекти Рішень не пройшли вищевказану процедуру у зв’язку із неналежним виконанням своїх повноважень міським головою міста Івано-Франківськ Марцінківим Русланом (надалі – Відповідач-1) та секретарем Івано-Франківської міської ради шостого скликання Вітенком Миколою (надалі – Відповідач-2), а саме не вчинення Відповідачем-1 та Відповідачем-2 дій щодо опублікування проектів Рішень.

Світлик Віталій (надалі – Позивач), що є громадянином України, виборцем, що проживає на території міста Івано-Франківськ, у відповідності до Конституції України, ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», ЗУ «Про доступ до публічної інформації» володіє право ознайомлюватись із проектами актів органу місцевого самоврядування, юрисдикція якого поширюється на територію, де він проживає. Таким чином, Позивач мав право ознайомитись з проектами Рішень, публікованими належним чином.

Отже, враховуючи той факт, що проекти Рішень не було опубліковано належним чином у зв’язку із бездіяльністю Відповідача-1 та Відповідача-2 законні права та інтереси Позивача було порушено.

Власне, вищевикладені фактичні обставини слугували підставою для звернення Позивача до суду із даним Адміністративним позовом.

Матеріально-правове обґрунтування вимог Позивача.

Відповідно до ст. 13 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються суб'єкти владних повноважень – органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання.

Як зазначено в п. 2 ч. 1 ст. 15 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» розпорядники інформації зобов'язані оприлюднювати проекти рішень, що підлягають обговоренню та згідно ч. 3 ст. 15 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Водночас, актуальним на момент виникнення спору нормативно-правовий акт, який врегульовує суспільні відносини в частині публікації проектів актів Івано-Франківської міської ради є Регламент Івано-Франківської міської ради, затверджений Рішенням Івано-Франківської міської ради № 303-2 від 14.12.2010 р. з подальшими змінами, внесеними Рішенням Івано-Франківської міської ради № 30-5 від 27.01.2011 р. (надалі – Регламент).

У відповідності до ч. 1 ст. 15 Регламенту, проект порядку денного сесії Ради формується міським головою в порядку, передбаченому Регламентом, і повідомляється депутатам не пізніше, як за 10 днів до відкриття чергової сесії Ради. Секретар Ради організовує інформування депутатів про проект порядку денного.

При цьому, як вбачається з ст. ст. 15, 16, 29-31 Регламенту, Відповідач-1, окрім повноваження щодо формування порядку денного сесії Івано-Франківської міської ради, водночас володіє право розробляти проекти рішень Івано-Франківської міської ради та передавати їх на затвердження останній.

Слід відмітити, що у відповідності до ч. 1 ст. 33 Регламенту, секретар Ради забезпечує оприлюднення проектів рішень, що виносяться на розгляд Ради, шляхом розміщення їх на інтернет-сторінці Ради. Діючий на момент розробки та підготовки до розгляду на сесії Івано-Франківської міської ради секретар Івано-Франківської міської ради зобов’язаний був забезпечити публікацію проектів Рішень, проекти яких запропоновані Відповідачем-1.

Як вбачається з ч. 2 ст. 4 ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад», повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано. Згідно ч. ч. 8 ст. 45 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», повноваження місцевої ради, обраної на позачергових, повторних або перших виборах, закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної ради, обраної на наступних (чергових або позачергових) виборах.

Таким чином, до моменту початку першої сесії Івано-Франківської міської ради сьомого скликання, що відбулось 01 грудня 2015 року, діючим залишався секретар Івано-Франківської міської ради шостого скликання, тобто Відповідач-2. У зв’язку із зазначеним, обов’язок щодо забезпечення публікації проектів Рішень покладався на Відповідача-2.

Слід відмітити, що Відповідач-1 та Відповідач-2 у відповідності до Конституції України, ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» є відповідно органом і посадовою особою органу місцевого самоврядування. Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, орган державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Тим не менш, з невідомих обставин Відповідач-1 не надав проекти Рішень для проходження всіх передбачених процедур ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», Регламентом до Івано-Франківської міської ради шостого скликання, а Відповідач-2, внаслідок дій Відповідача-1, не забезпечив публікацію проектів Рішень.

Внаслідок такої бездіяльності Відповідача-1 та Відповідача-2 має місце порушення ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», ЗУ «Про доступ до публічної інформації», Регламенту. Окрім того, законні права та інтереси Позивача, як члена територіальної громади міста Івано-Франківськ, а саме право на доступ до публічної інформації, було порушено.

 

Процесуально-правове обґрунтування вимог Позивача.

 

Відповідно до ст. 23 ЗУ «Про доступ до публічної інформації», невиконання розпорядниками обов'язку оприлюднювати інформацію може бути оскаржено до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

У відповідності до п. 1) ч. 2 ст. 162 КАС України, у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.

У відповідності до ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Бездіяльність Відповідача-1 та Відповідача-2 не знаходиться в межах їх повноважень та не відповідає способу реалізації їх повноважень, встановлених чинним законодавством. Водночас, така протиправна бездіяльність не є добросовісною, має наслідком дискримінацію територіальної  громади міста Івано-Франківськ, недотримання принципу рівності. Водночас, бездіяльність унеможливила урахування прав Позивача при прийнятті Рішень, а принцип своєчасності – взагалі нівелювала.

Згідно ч. 1 ст. 18 Кодексу адміністративного судочинства України, місцевим судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справ, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні адміністративним судам.

Також слід відмітити, що згідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Окремо слід відмітити, що згідно ч. 1 ст. 166 КАС України, суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб'єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону. Про вжиті заходи суд повідомляється не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали, а згідно ч. 2 цієї ж статті у разі необхідності суд може постановити окрему ухвалу про наявність підстав для розгляду питання щодо притягнення до відповідальності осіб, рішення, дії чи бездіяльність яких визнаються протиправними.

У відповідності до ст. 99 КАС України, враховуючи те, що Рішення було прийнято 01 грудня 2015 року, момент обрання Відповідача-1, строки звернення до адміністративного суду дотримано.

Судовий збір за подання позовної заяви немайнового характеру сплачено у відповідності до п. п. 1) п. 3 ч. 2 ст. 4 ЗУ «Про судовий збір» за кожну немайнову вимогу окремо (в загальному п'ятнадцять немайнових вимог) в розмірі 974,4 грн. (дев’ятсот сімдесят чотири гривні, сорок копійок).

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 15, 23 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» ст.ст. 2, 18, 19, 99, 104-106, 162 КАС України, ст. 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

ПРОШУ:

1. прийняти даний Адміністративний позов до розгляду та відкрити за ним провадження у справі;

2. визнати протиправною бездіяльність міського голови міста Івано-Франківськ в частині незабезпечення інформування секретаря Івано-Франківської міської ради шостого скликання щодо проектів Рішень;

3. визнати протиправною бездіяльність секретаря Івано-Франківської міської ради шостого скликання в частині незабезпечення публікації проектів Рішень;

4. у разі встановлення у бездіяльності міського голови міста Івано-Франківськ, секретаря Івано-Франківської міської ради шостого скликання, прийняти окрему ухвалу, яку направити відповідним суб'єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.

5. витрати по сплаті судового збору стягнути з Відповідача-1 та Відповідача-2 пропорційно. 

styknews.info
Івано-Франківськ новини Івано-Франківська Руслан Марцінків суд Віталій Світлик
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Поки ще ніхто не оцінював
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
95 переглядів в грудні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Пригоди
Про черговий інцидент, який трапився із популярною атракцією розповіла керівниця КП "Центр розвитку міста та рекреації" Руслана Василюк: Вчора о 22.40 група п’яних молодиків підпалили зуб динозавра. На місці цей факт зафіксувала поліція. Не склали протокол, не ідентифікували осіб, просто відпустили!!!? А відшкодування збитків?Хто був з преси, відгукніться! Завтра буду вимагати розслідування бездіяльності поліції! Відео та фотодокази додаю! Патрульна поліц...
Культура
Зимова пора — саме час провести вечір за хорошою книгою. А також можливість почитати щось дітлахам, адже саме змалечку приживається любов до літератури. До того ж, саме казки містять у собі історії, які навчають дітей найкращим людським рисам, таким як доброта, дружба, вірність та небайдужість до навколишнього світу.  1. Різдвяна пригода. Юлія Смаль  Казка дійсно сповнена пригод: маленький хлопчик вибігає на вулицю, аби впіймати свого пса і замість звичних...
Культура
13 грудня в Івано-Франківську презентували фільм «Мої думки тихі». Режисер стрічки – Антоніо Лукач, який дебютував у повнометражному кіно. Одну із головних ролей у кіно зіграла Ірма Вітовська – відома актриса родом з Франківщини. Режисер Антоніо Лукіч розповів, що ідея для стрічки взята з реального життя, його знайомий отримав цікаве замовлення на запис звуків тварин, історія трансформувалася у фільм, пише ГК. Стрічку до виходу готували три роки, зйомки тр...
Культура
Галичани по селах, коли ріжуть паця, то виготовляють найрізноманітніші м’ясні вироби. Серед них є і консервації: порубані свинячі реберця з квасолею. Ця консервація в будь-який час року може бути використана для приготування смачнющої фасольової зупи.   Отже, які потрібно інгредієнти?  1,3 склянки квасолі (червоної або плямистої), 0,3 склянки квасолі (білої, великої), 1 банка (0,5 л) м’яса (свинячих реберець з квасолею), 1 склянка бульйону (консервація; з...
Культура
Кліп на пісню «Вільна», яка стала офіційним саундтреком до фільму «Віддана»! Колаборація двох українських співачок – поп-діви Тіни Кароль та рок-діви Юлії Саніної стала справжньою прикрасою нашої стрічки.  «Ця пісня – своєрідний жіночий маніфест, жіноча мантра про силу нашого сестринства. І було важливо виконати її саме дуетом з іншою виконавицею – сильною, талановитою, рівною», – розповідає Тіна.  Дует настільки різних співачок, Тіни та Юлії, став алегорі...
Суспільство
В цей день, 8 років тому, Отець і Глава УГКЦ Блаженніший Святослав підніс Івано-Франківську єпархію до гідності Архієпархії та Митрополії і ввів на престол її першого митрополита — владику Володимира Війтишина.  З цієї нагоди відбулася проща до Архікатедрального і Митрополичого собору Воскресіння Христового. Щорічно вона відбувається на честь Блаженних новомучеників Івано-Франківських Івана Слезюка, Симеона Лукача та Григорія Хомишина. В цьому році проща в...
Освіта
МОН може ввести додаткові години для вивчення математики в школі. Про це міністерка освіти Ганна Новосад сказала в інтерв’ю РБК-Україна, коментуючи результати українських учнів з математики у міжнародному дослідженні PISA.  «Як на мене, треба бачити також великий позитив, що наші результати є більш-менш хорошими. У читанні та природничих науках вони незначно нижчі, ніж у середньому в країнах Організації економічного співробітництва та розвитку. Це не найгі...
Пригоди
Голова Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів, депутатка від “Слуги народу” Галина Третьякова листувалася про секс на “новому матраці” під час засідання Верховної Ради. Голова Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів, депутатка від “Слуги народу” Галина Третьякова листувалася про секс на “новому матраці” під час засідання Верховної Ради, пише lviv1256.com.  Інтимне листування нардепки потрапило на фото. Як по...
Влада
фото: Суспільне Про це на першому пленарному засіданні 33-ї сесії обласної ради повідомив голова постійної комісії обласної ради з питань охорони здоров´я та соціальної політики Манолій Піцуряк., інформує Суспільне.  «Ми можемо до того дожитися, що будемо зі свічкою шукати лікаря, медсестру для того, щоб забезпечити надання медичної допомоги. Станом на 11 грудня заборгованість виплати заробітної плати працівникам закладів охорони здоров’я до кінця року скл...