На нові автобусні маршрути нарікають і пасажири, і перевізники

За півроку першого етапу транспортної реформи відчутного покращення роботи громадського транспорту так і не відбулось. На нові автобусні маршрути продовжують скаржитись як пасажири, так і перевізники. Перші кажуть, що в окремих випадках нова маршрутна мережа ускладнила добирання у потрібні місця. А другі інколи дозволяють собі не дотримуватися затверджених маршрутів, хоча потім за це і сплачують штрафи. Зрештою, за весь цей час нова маршрутна мережа, мабуть, ще жодного дня не функціонувала так, як було задумано її розробниками. На маршрутах не працюють ні 50 тролейбусів, ні 42 автобуси великого класу, а ось машин малого класу їздить більше, ніж передбачалося.

Ще задовго до проведення конкурсу на нові маршрути окремі приватні перевізники заявляли, що вся ця реформа – не що інше, як черговий переділ ринку. Вони казали, що нові маршрути і конкурсні лоти буцімто сформовані під двох найбільших перевізників, до яких їм доведеться йти у «найми». Міська ж влада закликала дрібних перевізників до об’єднання і в умови конкурсу й справді заклала досить прогресивні речі – великогабаритні автобуси, трекери, відеореєстратори, електронний квиток тощо. Але пасажирам, яких реформатори позбавили старих зручних маршрутів, не надавши при цьому прийнятної альтернативи, від цього не легше.

Чи не найбільшим здобутком першого етапу транспортної реформи на цей час є поява великих автобусів на маршруті №22 і його продовження до вулиці Стуса. Позитивною є і зміна нового маршруту №40, який тепер пролягає новою вулицею імені Романа Гурика, через Південний бульвар і вул. Володимира Великого. Правда, до цього транспортні керманичі додумалися аж за третім разом. Хоча, здавалося, все було очевидним – новий маршрут для великогабаритних автобусів просто напрошувався на нові широкі вулиці. Також пасажири відзначають зручність нового маршруту №44, але нарікають на неякісне його обслуговування.

Завжди можна розраховувати на маршрут № 21, хоч не всім подобається, що з Опришівець він пролягає вулицею Чорновола, а не Коновальця. Регулярно їздять автобуси маршруту №24, забезпечуючи сполучення з вулицями Сагайдачного-Максимовича, чого раніше не було. Добре працюють маршрути №№28, 30, 38, 39. До решти ж у пасажирів є чимало зауважень. Можливо, їх би було менше, якби транспортники нарешті оприлюднили графіки руху автобусів. А то, особливо у вечірню пору, багатьом людям не відомо, чи варто ще чекати на потрібний їм автобус, чи вони уже поз’їжджали з маршрутів. Бо перевізники теж нарікають на нові маршрути. Кажуть, на окремих із них більшу частину часу автобуси їздять майже порожні. А у вихідні – і поготів.

Масу невдоволення у пасажирів викликала зміна маршруту №23. Це був один з найкращих маршрутів старої мережі, популярний серед пасажирів. Адже він швидко і зручно сполучав центр міста з мікрорайонами Майзлі, Хоткевича, Позитрон та працював з шостої ранку до 23-ї вечора і постійно мав пасажирів, бо вони завжди на нього могли розраховувати. Однак у новій мережі йому місця не знайшлося. Мешканців початку вул. Бельведерської, Короля Данила, Мазепи реформа позбавила зручного, а перевізників – прибуткового маршруту. І, не зважаючи на всі звернення та прохання його відновити, міська влада цього вперто робити не хоче. Хоча, щоб зробити людям добре, існуючий маршрут №35 абсолютно безболісно для всіх можна розділити на два по п’ять одиниць рухомого складу, запровадивши маршрут №35-а, і продовживши його від зупинки «Пошта» вул. Володимира Великого, Південним бульваром, вул. Короля Данила, Мазепи і далі по колишньому маршруту №23. Чим не компромісне рішення, якщо узгодити між собою графіки руху цих маршрутів? Адже зараз автобуси 35-го маршруту, щоб набрати пасажирів, подовгу стоять на зупинках «Європейська площа» і «Обласна друкарня».

Не виправдала себе й ідея сполучення одним маршрутом, скажемо так, «депресивних» районів, як-от вул. Микитинецької та Пулюя (маршрут №45 у первісному варіанті). Маршрут №46 вулицею Бандери виявився незатребуваним. Без пасажирського сполучення знову залишилась вулиця Промислова (маршрут №33). Так і не курсують автобуси у два боки Набережною (маршрут №26А). Перевізники ігнорують затверджені міськвиконкомом зміни до маршрутної мережі з проляганням маршрутів №№36, 43, 48 вулицею Дорошенка. А на маршруті №37 ще ніколи не працювало 10 машин, як це передбачено рішенням міськвиконкому №357 від 19 травня цього року.

Є постійні нарікання на роботу маршруту №25. По-перше, водії не завжди повертають до тролейбусного депо, а по-друге, у години пік, особливо ранкові, автобуси значно переповнені. Натомість пасажири чомусь ігнорують автобуси маршруту №36, який був покликаний дещо розвантажити 25-й і з Пасічної до зупинки «Університет» повністю його дублює. Можливо, тому, що більшості пасажирів потрібно з Тролейбусної саме на вул. Коновальця, до дитячої лікарні, а не на АС-3 через вул. Чорновола. Тож їм було би набагато краще, якби, частково дублюючи маршрут №25, 36-й від Прикарпатського університету пролягав, скажімо, вул. Сорохтея і Коновальця. А ось мешканці вулиці Пулюя і Набережної ніяк не допросяться, щоб один з маршрутів пролягав цими вулицями по колу так, як колишній одинадцятий. Хоча виконати їхнє бажання теж не важко. Для цього можна, наприклад, внести зміни до маршруту №34-а і так його закільцювати, додавши ще дві машини.
Зміна маршрутної мережі і нумерації автобусних маршрутів (як більшість пасажирів і сприймає реформу) – лише перший етап транспортної реформи, покликаної змінити на краще систему пасажирських перевезень і роботу громадського транспорту. Залишається лише сподіватись, що наступні її етапи будуть зваженішими і впроваджуватимуться продуманіше. А то уже зараз кажуть, що валідатори для електронного квитка у всіх маршрутних транспортних засобах будуть лише біля передніх дверей. Уявляєте, які черги вишиковуватимуться, щоб зайти у автобус чи тролейбус, і скільки триватиме процес посадки-висадки пасажирів на зупинках? Зрештою, щось подібне і зараз уже можна спостерігати, коли водії у великі автобуси впускають пасажирів лише через передні двері.

kuryer-if.info
Івано-Франківськ новини Івано-Франківська маршрутки перевізники пасажири
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
273 перегляди у липні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Економіка
10 липня Уряд схвалив рішення про спрямування 1,4 мільярда гривень на підтримку малих міст та селищ за рахунок субвенції на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій. Того ж дня це рішення погодив парламентський Комітет з питань бюджету. Про це повідомляє Асоціація міст України, пише Місто. В Івано-Франківській області таку підтримку отримають міста Тисмениця, Городенка, Долина, Надвірна та селище Рожнятів. Загалом на Франкі...
Політика
Вранці 17 липня в Івано-Франківськ привезли бюлетені для голосування на позачергових виборах народних депутатів Верховної Ради України, які мають відбутися 21 липня. Отримувати бюлетені розпочали об 11:00. Їх, станом на 11:15, окружна виборча комісія отримала 169 тисяч, інформує “Галка”. “Ми отримали багатомандатні виборчі бюлетені, тобто 22 партії. Ось вони наші – ми перерахували і поскладали (показує на стопки бюлетенів, – ред.). Зараз ми чекаємо одноман...
Кримінал
Правоохоронці затримали двох учасників організованої банди, які підозрюються у скоєнні розбійних нападів на помешкання громадян в Івано-Франківській області. Про це повідомляють у прес-службі поліції області. Працівники управління карного розшуку ГУНП в Івано-Франківській області затримали нападників на території Львівської та Волинської областей. Слідчі слідчого управління ГУНП області оголосили їм про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передб...
Кримінал
16 липня, в ході раніше розпочатого кримінального провадження, працівниками Управління протидії наркозлочинності, оперативниками та «КОРДівцями» затримано двох злочинців. Двоє мешканців Прикарпаття займалися незаконним зберіганням з метою збуту наркотичних речовин, повідомляють у прес-службі поліції. 22-річного мешканця Тисмениці затримано при збуті «амфетаміну» на суму 90 тис грн, а 30-річного калушанина затримано при обшуках за місцем проживання.  У них...
Суспільство
З 1 липня послуга з технічного обслуговування будинкових мереж стала ринковою. Власники, балансоутримувачі та голови ОСББ самостійно можуть обрати собі підрядника, який буде здійснювати обслуговування газових приладів та елементів системи газопостачання будинку. Про це повідомили в АТ «Івано-Франківськгаз». Це передбачено Законом України «Про житлово-комунальні послуги», Наказами Міністерства енергетики та вугільної промисловості № 250 від 10 травня 2018 р...
Політика
В рамках візиту Глава держави представить голову обласної адміністрації. Новим очільником регіону стане Денис Шмигаль. Президент ще повинен підписати Указ про його призначення, повідомляє Фіртка. Очікується, що представлять нового керівника Прикарпаття в четвер-п’ятницю. Довідково: Денис Шмигаль народився 15 жовтня 1975 року в місті Львові. Був начальником головного управління економіки та інвестицій Львівської ОДА з 2009 до 2011 року. З 2012 року працював...
Суспільство
П’ятеро дітей протягом 10 днів відпочиватимуть у португальському місті Бразі – місті-побратимі Івано-Франківська. Путівки на відпочинок вручив міський голова під час оперативної наради 16 липня, пише Галка. “Там дітвора відпочиватиме в таборі, всі витрати на цей час бере на себе приймаюче місто. Тому що співпраця – це не лише на День міста приїхати, а й такі хороші справи. Дякуємо нашим партнерам та асоціації «Португало-Український Соціально-Культурний Цен...
Пригоди
На території Івано-Франківської області минулої доби трапилось сім пожеж. Про це  пише Типовий Франківськ, з посиланням на Управління цивільного захисту ІФ ОДА. Вчора, о 13.51 годині в Надвірнянському районі в смт. Битків трапилась пожежа житлового будинку. На пожежі постраждав господар, чоловік 1961 р.н. Він отримав опіки спини ІІ ступеня та був госпіталізований в Надвірнянську ЦРЛ. Читайте також: На Долинщині горіли літня кухня та стайня (фото)
Суспільство
Ще нещодавно страусиний бізнес вважався елітарним – мовляв, тільки олігархи можуть дозволити його собі як хобі.  Але за 19 років започаткування “страусиного бізнесу” елітарність відійшла в минуле – і підтверджує це досвід АТОвця із Івано-Франківська, пише сайт #Шотам. Наш герой п’ять років відбудовував приміщення для страусиної ферми на хуторі Ловаги, що на Рожнятівщині.  Нещодавно відкрившись, ферма уже заробляє на туризмі близько двох тисяч гривень на де...