На нові автобусні маршрути нарікають і пасажири, і перевізники

За півроку першого етапу транспортної реформи відчутного покращення роботи громадського транспорту так і не відбулось. На нові автобусні маршрути продовжують скаржитись як пасажири, так і перевізники. Перші кажуть, що в окремих випадках нова маршрутна мережа ускладнила добирання у потрібні місця. А другі інколи дозволяють собі не дотримуватися затверджених маршрутів, хоча потім за це і сплачують штрафи. Зрештою, за весь цей час нова маршрутна мережа, мабуть, ще жодного дня не функціонувала так, як було задумано її розробниками. На маршрутах не працюють ні 50 тролейбусів, ні 42 автобуси великого класу, а ось машин малого класу їздить більше, ніж передбачалося.

Ще задовго до проведення конкурсу на нові маршрути окремі приватні перевізники заявляли, що вся ця реформа – не що інше, як черговий переділ ринку. Вони казали, що нові маршрути і конкурсні лоти буцімто сформовані під двох найбільших перевізників, до яких їм доведеться йти у «найми». Міська ж влада закликала дрібних перевізників до об’єднання і в умови конкурсу й справді заклала досить прогресивні речі – великогабаритні автобуси, трекери, відеореєстратори, електронний квиток тощо. Але пасажирам, яких реформатори позбавили старих зручних маршрутів, не надавши при цьому прийнятної альтернативи, від цього не легше.

Чи не найбільшим здобутком першого етапу транспортної реформи на цей час є поява великих автобусів на маршруті №22 і його продовження до вулиці Стуса. Позитивною є і зміна нового маршруту №40, який тепер пролягає новою вулицею імені Романа Гурика, через Південний бульвар і вул. Володимира Великого. Правда, до цього транспортні керманичі додумалися аж за третім разом. Хоча, здавалося, все було очевидним – новий маршрут для великогабаритних автобусів просто напрошувався на нові широкі вулиці. Також пасажири відзначають зручність нового маршруту №44, але нарікають на неякісне його обслуговування.

Завжди можна розраховувати на маршрут № 21, хоч не всім подобається, що з Опришівець він пролягає вулицею Чорновола, а не Коновальця. Регулярно їздять автобуси маршруту №24, забезпечуючи сполучення з вулицями Сагайдачного-Максимовича, чого раніше не було. Добре працюють маршрути №№28, 30, 38, 39. До решти ж у пасажирів є чимало зауважень. Можливо, їх би було менше, якби транспортники нарешті оприлюднили графіки руху автобусів. А то, особливо у вечірню пору, багатьом людям не відомо, чи варто ще чекати на потрібний їм автобус, чи вони уже поз’їжджали з маршрутів. Бо перевізники теж нарікають на нові маршрути. Кажуть, на окремих із них більшу частину часу автобуси їздять майже порожні. А у вихідні – і поготів.

Масу невдоволення у пасажирів викликала зміна маршруту №23. Це був один з найкращих маршрутів старої мережі, популярний серед пасажирів. Адже він швидко і зручно сполучав центр міста з мікрорайонами Майзлі, Хоткевича, Позитрон та працював з шостої ранку до 23-ї вечора і постійно мав пасажирів, бо вони завжди на нього могли розраховувати. Однак у новій мережі йому місця не знайшлося. Мешканців початку вул. Бельведерської, Короля Данила, Мазепи реформа позбавила зручного, а перевізників – прибуткового маршруту. І, не зважаючи на всі звернення та прохання його відновити, міська влада цього вперто робити не хоче. Хоча, щоб зробити людям добре, існуючий маршрут №35 абсолютно безболісно для всіх можна розділити на два по п’ять одиниць рухомого складу, запровадивши маршрут №35-а, і продовживши його від зупинки «Пошта» вул. Володимира Великого, Південним бульваром, вул. Короля Данила, Мазепи і далі по колишньому маршруту №23. Чим не компромісне рішення, якщо узгодити між собою графіки руху цих маршрутів? Адже зараз автобуси 35-го маршруту, щоб набрати пасажирів, подовгу стоять на зупинках «Європейська площа» і «Обласна друкарня».

Не виправдала себе й ідея сполучення одним маршрутом, скажемо так, «депресивних» районів, як-от вул. Микитинецької та Пулюя (маршрут №45 у первісному варіанті). Маршрут №46 вулицею Бандери виявився незатребуваним. Без пасажирського сполучення знову залишилась вулиця Промислова (маршрут №33). Так і не курсують автобуси у два боки Набережною (маршрут №26А). Перевізники ігнорують затверджені міськвиконкомом зміни до маршрутної мережі з проляганням маршрутів №№36, 43, 48 вулицею Дорошенка. А на маршруті №37 ще ніколи не працювало 10 машин, як це передбачено рішенням міськвиконкому №357 від 19 травня цього року.

Є постійні нарікання на роботу маршруту №25. По-перше, водії не завжди повертають до тролейбусного депо, а по-друге, у години пік, особливо ранкові, автобуси значно переповнені. Натомість пасажири чомусь ігнорують автобуси маршруту №36, який був покликаний дещо розвантажити 25-й і з Пасічної до зупинки «Університет» повністю його дублює. Можливо, тому, що більшості пасажирів потрібно з Тролейбусної саме на вул. Коновальця, до дитячої лікарні, а не на АС-3 через вул. Чорновола. Тож їм було би набагато краще, якби, частково дублюючи маршрут №25, 36-й від Прикарпатського університету пролягав, скажімо, вул. Сорохтея і Коновальця. А ось мешканці вулиці Пулюя і Набережної ніяк не допросяться, щоб один з маршрутів пролягав цими вулицями по колу так, як колишній одинадцятий. Хоча виконати їхнє бажання теж не важко. Для цього можна, наприклад, внести зміни до маршруту №34-а і так його закільцювати, додавши ще дві машини.
Зміна маршрутної мережі і нумерації автобусних маршрутів (як більшість пасажирів і сприймає реформу) – лише перший етап транспортної реформи, покликаної змінити на краще систему пасажирських перевезень і роботу громадського транспорту. Залишається лише сподіватись, що наступні її етапи будуть зваженішими і впроваджуватимуться продуманіше. А то уже зараз кажуть, що валідатори для електронного квитка у всіх маршрутних транспортних засобах будуть лише біля передніх дверей. Уявляєте, які черги вишиковуватимуться, щоб зайти у автобус чи тролейбус, і скільки триватиме процес посадки-висадки пасажирів на зупинках? Зрештою, щось подібне і зараз уже можна спостерігати, коли водії у великі автобуси впускають пасажирів лише через передні двері.

kuryer-if.info
Івано-Франківськ новини Івано-Франківська маршрутки перевізники пасажири
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
273 перегляди у вересні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань

Суспільство
Не за горами опалювальний сезон. Кожний господар намагається належним чином підготуватися до цієї пори. Якщо зважити на непрості економічні реалії, то, принагідно, дуже важливе місце посідає економний підхід до цього питання. Тож у даній статті ми розкажемо, на що треба звернути увагу, щоб максимально оптимізувати обігрів помешкання у холодні зимові місяці. Журналісти сайту 0342.ua поспілкувалися з провідними фахівцями спеціалізованої фірми «ТеплоБаза-ІФ»....
Суспільство
На вулиці Стуса у Франківську укладають фінішний шар асфальту. Нагадаємо, як писав сайт 0342.ua, вулиця Стуса - одна із двох ключових вулиць, які наразі ремонтують у мікрорайоні Каскад. Читайте також: Франківська школа мрії очима колишнього учня
Суспільство
З’явився проект реконструкції школи №1 у Франківську. Проект поширив у соціальній мережі міський голова Руслан Марцінків. Проект розробив колишній учнів школи. «До цього часу ця територія не використовувалася раціонально. Весь перший поверх закладу відвели саме для початкової школи. Й малеча зараз проводить вільний час на цій території. Тепер їхні прогулянки хочуть зробити яскравішим. Тут можна буде проводити уроки під відкритим небом, всі гойдалки будуть...
Суспільство
Сьогодні конкурсна комісія визначилася з логотипом міста. З-поміж 6 фіналістів більшістю голосів обрали 5 варіант. Свій голос за переможця віддала й головний радник з питань врядування проекту ПРОМІС Кейді Ворд. На попередньому засіданні було визначено 6 кращих ідей із запропонованих 16. Тоді статочного рішення вирішили не приймати, а рекомендували авторам доопрацювати пропоновані ескізи та вдосконалити загальну концепцію , йдеться у повідомленні на сайті...
Партнерский материал
Останнім часом місто Слов'янськ на світовій арені звучав тільки в контексті військових дій на Донбасі. Проросійські найманці захопили місто в квітні 2014 року, з тих пір Слов'янськ був у всіх на слуху. Про нього говорили по телевізору, писали в інтернеті і газетах, говорили в кабінетах чиновників. Після того, як сепаратисти разом з найманцями покинули місто під натиском українських військових, у Слов’янську настав мир. Сьогодні тут по вулицях безтурботно г...
Суспільство
За участю службового автомобіля начальника обласної поліції сталася ДТП. У смт. Перегінськ Рожнятівського району службовий автомобіль начальника прикарпатської поліції під керуванням поліцейського водія зіткнувся з велосипедистом, який перетинав проїзну частину дороги, інформує сектор комунікації ГУ Нацполіції в областіі. За цим фактом розпочато досудове розслідування та перевірка. Водія відсторонено від виконання службових обов'язків. За дорученням Голови...
Влада
У Франківську відкрили нові приміщення кафедри педіатрії на базі міської дитячої клінічної лікарні. Про це у соціальній мережі повідомив міський голова Івано-Франківська Руслан Марцінків. «Я вдячний Івано-Франківському національному медичному університету за гарне втілення та постійну співпрацю з містом. Бо лікування та навчання - нероздільний процес. До цього кабінети кафедри були розкидані по всій лікарні, тепер же їх локалізували на одному поверсі та ві...
Суспільство
Жахлива ДТП трапилася на Рожнятівщині. Мікроавтобус “Фольксваген Транспортер” під час руху вилетів з дороги та опинився у кюветі. Свідки пригоди виявили за кермом мертвого водія, інформує “Галка” . За попередніми даними від медиків, у керманича міг статися серцевий приступ. Точну причину смерті назве судмедексперт. Як писав сайт 0342.ua , учора у Франківську жінка випала із маршрутки. Читайте також: Орієнтуйтесь на праву руку! У Франківську не працює важл...
Суспільство
Зі вчорашнього дня, 19 вересня, не працюють світлофори на перехресті вулиць Коновальця – Сахарова. Інформацію підтвердили в Управлінні патрульної поліції Івано-Франківської області , пише «Місто». Правоохоронці зауважують, що до них надійшло звернення від місцевих жителів з цього приводу, вони звернулися до підприємстваКП “Івано-Франківськміськсвітло” для виправлення пошкодження. Рух на тій ділянці регулювати немає потреби — там встановлені знаки пріоритет...