21:00, 6 вересня 2016 р.
Крихівецька дорога "смерті"
31 серпня у приміському селі Крихівці стався прикрий випадок — водій мікроавтобуса збив 13-річну дівчинку та втік з місця події. Пізніше винуватець здався правоохоронцям, проте ДТП на тій ділянці дороги — непоодинокий випадок, а регулярне явище. Ми вирішили розібратися, чому Крихівецьку трасу називають дорогою смерті.
Кричущий випадок із втечею водія викликав широкий резонанс серед жителів Івано-Франківська. Люди почали закликати владу навести порядок із сумнозвісним пішохідним переходом. Найбільш послідовну позицію висловлювала місцева жителька Наталія Дзундза. Як виявилося, проблема цієї ділянки дороги для неї не є чужою, адже 31 травня 2016 року її 10-річну доньку на тому самому переході травмувала автівка.
"Для мене проблема цього переходу стала особистим викликом після того, як моя дочка потрапила в ДТП. На щастя, ми відбулися легкими травмами, проте іншим не так пощастило", — розповідає пані Наталія журналісту 0342.ua.
"Я вже протягом кількох місяців пишу запити та листи до різних владних структур міста із проханням вирішити проблему, проте у відповідь чиновники пояснюють, чому це зробити нереально", — додає вона.
На думку місцевих жителів, є кілька варіантів зменшення кількості ДТП на цьому відрізку дороги. По-перше, поставити світлофор. По-друге, встановити відео- фотофіксацію. По-третє, встановити "лежачих поліцейських". І по-четверте, взагалі забрати звідти пішохідний перехід.
Жителі, практичного кожного будинку, які живуть біля сумнозвісного переходу мають родичів чи друзів, які були учасниками ДТП на тій ділянці дороги. Так, одного разу, водій серед ночі в'їхав в магазин, що знаходиться на розі вулиць 16 липня та Крихівецька. Іншого — на великій швидкості залетів у житловий будинок, що знаходиться навпроти магазину. Кілька років тому, на цьому ж пішохідному переході, під колесами авто загинула пенсіонерка.
Як нам стало відомо, сьогодні у кабінеті сільського голови Крихівців Мирона Гаргата відбувалася зустріч щодо проблемної ділянки дороги, на якій були присутні представники "Автодору", поліції та служби автомобільних доріг. Цікаво, що міські чиновники не хотіли афішувати свої зібрання, тому присутність ЗМІ була небажаною.
Варіант зі світлофором відкинули одразу, установлення фото- відеофіксації може зайняти 1-2 роки, тому зупинилися на варіанті розміщення по периметру вулиці Крихівецька різних розміток, острівців безпеки та велосипедних доріжок. Чиновники домовилися розробити проектну пропозицію та порахувати вартість робіт.
Ми звернулися за коментарями до голови правління громадської організації "Vision Zero" Віктора Загреби, який пояснив, що на вулиці Крихівецькій ключова проблема полягає у швидкості руху.
"На високій швидкості водії пізно помічають пішохода або велосипедиста, і фізично не встигають зупинитись. Також, швидкість призводить до більш тяжких наслідків. Умовно, наїзд на швидкості 30-40 км/год є менш травматичним, ніж коли наїзд стається на 60-80 км/год. В другому варіанті результатом є важкі травми або смерть", — розповідає він.
Загреба додає: "У липні 2016 року ми робили дослідження швидкості потоку транспорту на вулицях міста. На Крихівецькій вимірювали швидкість 395 автомобілів, у випадково обраний час (до темряви та після). Результати сумні: 89,4% водіїв їдуть швидше ніж 60 км/год, хоча за правилами максимально допустима швидкість на цьому відрізку дороги — саме 60, і вона є більш-менш безпечною з точки зору мінімізації ризику ДТП на вулицях, на яких є нерегульовані переходи.
39% від усіх водіїв їдуть по місту зі швидкістю понад 80 км/год, а 6% — понад сотню. Сумарно за 120 хвилин замірів, ми виявили 24 машини, які "летіли" цією вулицею понад сотню.
Рекордні результати були 124, 127 і 128 км/год. І це лише протягом короткого відрізку часу. На жаль, це явище там є стандартним. В межах міста це одна з найгірших вулиць з точки зору загрози людям, які на ній живуть".
Детальніша інформація доступна за цим посиланням.
Віктор дає свій рецепт вирішення проблеми на цьому переході: "На нашу думку, перше що треба зробити, щоб убезпечити людей — це знизити швидкість потоку транспорту та фізично убезпечити пішоходів, шляхом змін в самій вулиці. Це можуть бути, як мінімум, острівці безпеки та відповідне звуження смуг руху. Також гарним варіантом було б встановлення нових світлофорів або побудова кільцевих перехресть."
Проте, поки чиновники створюватимуть чергову проектну пропозицію можуть відбутися ще кілька ДТП, які завдадуть травм або ж навіть заберуть чиєсь життя.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
11:58
13 грудня
Спецтема
Оголошення
18:43, Вчора
13:27, 1 грудня
live comments feed...