Прикарпатські велосипедисти тепер не втраплять в аварії

Відповідно до повідомлень Управління цивільного захисту населення ОДА, служби ДАІ, Патрульної служби та інших служб дуже часто на франківських дорогах трапляються дорожньо-транспортні пригоди, в яких страждають або їх спричиняють  велоспедисти. Журналісти сайту 0342 вирішили вияснити практичні чи гіпотетичні причини такого стану речей, тому що аварії з велосипедистами набрали останнім часом великого розмаху.Як повідомили нам у відповідних службах, найчастіше такі аварії стаються з вини саме велосипедистів, котрі ні сном ні духом не чули і не знають, що існують певні правила руху дорогою.

Ми вирішили підібрати в перелік основні правили велосипедного  руху. 

ОБЛАДНАННЯ ВЕЛОСИПЕДА ТА ВЕЛОСИПЕДИСТА

Згідно з Правилами дорожнього руху, велосипед має бути укомплектований світловідбивачами (катафотами): спереду — білого, по боках — жовтогарячого, позаду — червоного кольору.Для руху в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості на велосипеді повинен бути встановлений та увімкнений ліхтар (фара).Фара дозволяє іншим учасникам руху вчасно помітити велосипедиста, а самому велосипедисту — бачити небезпеки й перешкоди на шляху. Рекомендується також обладнати велосипед ліхтарем (блимавкою) червоного кольору позаду — вас буде краще видно на дорозі.

Перед кожним виїздом перевіряйте справність гальм, перемикання передач і відсутність механічних пошкоджень в частинах велосипеда. Це дозволить запобігти важким травмам та їхнім наслідкам.

Намагайтеся їздити в шоломі. При падінні він захищає найбільш вразливу частину тіла — голову. Травми голови — одні з найважчих серед можливих під час падіння з велосипеда. Крім того, шолом захищає голову від сонячного удару та дощу. Для захисту долонь від натирань кермом, а також від пошкоджень при можливому падінні, рекомендується одягати спеціальні велорукавички.

ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ ДЛЯ ВЕЛОСИПЕДИСТІВ

(відповідно до Правил дорожнього руху від 26.09.2011 р.)

Велосипедист, що рухається проїзною частиною, є повноправним учасником дорожнього руху!

Вимоги до велосипедистів, що рухаються по проїзній частині

1. Рухатися по проїзній частині на велосипедах дозволяється особам, що досягли14-річного віку.

2. Велосипед повинен мати справні гальма, звуковий сигнал, бути обладнаним світловідбивачами: спереду білого, позаду червоного, по боках жовтогарячого кольору.

3. Велосипедисти повинні рухатися по велодоріжках, а якщо їх немає —по крайній правій смуз іпроїзної частини, в один ряд (також можна їздити по узбіччю.

Виїжджати з крайньої правої смуги можна для виконання об’їзду перешкод (припаркованих машин, ям тощо).

4.Якщо велосипедна доріжка перетинає дорогу поза перехрестям, велосипедистимають поступитися дорогоюіншим транспортним засобам, що рухаються по дорозі.

5.Для руху по проїзній частині колони велосипедистів мають бути розділені на групи (до 10 велосипедистів у групі) з дистанцією 80–100 м між групами. Велосипедисти у групах повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам дорожнього руху.

6.Під час руху по проїзній частині, перед зупинкою, перестроюванням,

поворотом або розворотом велосипедисти зобов'язані подавати попереджувальні сигнали:

• поворот або перестроювання праворуч: витягнута права рука 

• поворот або перестроювання ліворуч: витягнута ліва рука

• зупинка: піднята догори будь-яка рука

Сигнал лівого повороту також рекомендується подавати при об’їзді автомобіля, що припаркований з правого краю смуги. Подавати сигнал рукою слід завчасно і припиняти безпосередньо перед виконанням маневру. При їзді у групі знаки першим подає ведучий, а члени групи їх негайно повторюють.

7.Велосипедисти можуть перевозити тільки такі вантажі, які не заважають керувати велосипедом і не створюють перешкод іншим учасникам дорожнього руху.

Велосипедистам забороняється:

1.Їздити, не тримаючись за кермо, знімати ноги з педалей.

2.Під час руху триматися за інший транспортний засіб.

3.Перевозити пасажирів, крім дітей у віці до 7 років (їх перевозять на додатковому сидінні, обладнаному надійно закріпленими підніжками).

4.Рухатись по тротуарах і пішохідних доріжках (крім дітей до 7 років на дитячих велосипедах під наглядом дорослих);

5.Повертати ліворуч або розвертатися на шляхах із трамвайним рухом і на тих шляхах, що мають більше однієї смуги для руху в даному напрямку. Отже, для здійснення лівого повороту потрібно:

а) проїхати перехрестя прямо, розвернутися в правому ряді пересічної дороги, за дозвільним сигналом світлофора знову проїхати перехрестя прямо; або

б) злізти з велосипеда й перейти дорогу по пішохідному переходу.

6.Рухатися по автомагістралях і дорогах для автомобілів, а також по проїзній частині, якщо поруч є велосипедна доріжка.

7.Рухатися по дорозі в темний час доби (і/або в умовах недостатньої видимості) без включеної фари й світловідбивачів.

8.Їздити по зустрічній смузі.

9.Буксирувати велосипеди.

10.Буксирувати причеп, не передбачений для експлуатації з велосипедом.

Правила проїзду перехресть

1.На перехрестях діють звичайні правила пріоритету. Так, автомобіль, що рухається по другорядній дорозі, повинен поступитися велосипеду, що рухається по головній дорозі.

2.На нерегульованому перехресті рівнозначних доріг перевагу має транспортний засіб (окрім трамваю), у якого немає перешкоди праворуч. Тобто на такому перехресті автомобіль,що наближається ліворуч, повинен звільнити дорогу велосипедистові.

3.На нерегульованому перетинівелосипедної доріжкиз дорогою, розташованому поза перехрестям, велосипедисти повинні звільнити дорогувсім транспортним засобам, що рухаються по цій дорозі.

4.На регульованих перехрестях велосипедисти повинні підкорятися сигналам спеціальних велосипедних світлофорів, а за їх відсутності — сигналам автомобільних світлофорів.

5.Автомобіль, що повертає праворуч, повинен пропустити велосипедиста, який рухається поруч з ним по тій самій дорозі прямо. Тобто якщо ви їдете прямо, а машини повертають направо, попередьте водіїв витягнутою лівою рукою, як ніби ви робите лівий поворот. Водії розуміють цей жест і пропускають вас прямо.

6.При повороті праворуч їхати не біля бордюру, а ближче до середини правої смуги, щоб водій не намагався вас обігнати — тоді ви уникнете небезпечного «притирання» до бордюру з боку автомобіля.

Проїзд пішохідних переходів

На регульованих пішохідних переходах велосипедисти повинні підкорятися сигналам велосипедних або загальнотранспортних світлофорів, а також регулювальників.

На нерегульованих пішохідних переходах велосипедисти, як і всі інші водії, повинні звільняти дорогу пішоходам.Також варто звільняти дорогу пішоходам, які прямують дотрамвая на зупинці або від нього(з боку дверей), якщо трамвайні шляхи пролягають по проїзній частині.

Велосипедистам не можна перетинати дорогу по пішохідному переходу, так само як і розвертатися на пішохідному переході. У цьому випадку потрібнозлізти з велосипеда й перейти дорогу як пішохід.

Коли велосипедист стає пішоходом

Велосипедист, який не їде на велосипеді, а котить його, вважається пішоходом. У такому випадку на нього поширюються права й обов'язки пішоходів. У Правилах зазначена тільки одна відмінність велосипедиста, який котить велосипед, від пішохода: по проїзній частині пішоходи мають рухатися «по краю проїзної частини назустріч руху транспортних засобів», а велосипедисти, які котять велосипед, повинні рухатися «по краю проїзної частини у напрямку руху».

ЩО РОБИТИ В РАЗІ ДТП

МОТОХЕЛП — cлужба допомоги двоколісним

Працює по всій Україні.Тел.: 097 9009990

102 – телефон ДАІ

103 – телефон Швидка допомога

Якщо велосипедист, що потрапив у ДТП, — це ви, то в першу чергу оцініть небезпеку для життя від отриманих травм. Якщо ви не в змозі об’єктивно оцінити свій стан або є підозри на серйозні ушкодження — негайно викликайте «швидку». Наступний крок — виклик Мотохелпу. Окрім цього, намагайтеся знайти людину, яка зможе вам допомогти. Якщо ви побачили, що велосипедист (не Ви) потрапив у ДТП, будь ласка, зупиніться і допоможіть йому.

Виконайте наступні дії саме у такій послідовності:

1. Якщо потрібно, викличте «швидку», ДАІ, Мотохелп. Повідомте їм про місце, час, учасників та деталі ДТП, які ви бачите.

2. Огляньте місце ДТП:

• пересвідчитесь, що вам та учасникам ДТП не загрожує небезпека (проїжджаючі машини, розлитий бензин);

• поставте загородження навколо місця ДТП (аварійний трикутник), у нічний час використовуйте ліхтарик;

• подбайте про безпеку постраждалих, особливо якщо вони непритомні.

3.Надайте першу медичну допомогу постраждалим у такій послідовності:

• зупиніть кровотечу;

• якщо необхідно, зробіть масаж серця та штучне дихання;

• мобілізуйте (зафіксуйте) переломи;

• транспортуйте постраждалого у лікарню (якщо ДТП сталося «у полі»).

4.Надайте постраждалому психологічну допомогу:

• повертайтеся обличчям до постраждалого — слідкуйте за емоціями під час маніпуляцій;

• ваш голос має бути впевненим та рівним;

• «зменшуйте» серйозність травми («Зараз стане легше», «Медики ось-ось приїдуть», «Я бачив набагато гірші ситуації»).

Не дозволяйте потерпілому бачити його рани —пам’ятайте: страх вбиває!

5. Зберіть інформацію про ДТП:

• розшукайте свідків;

• сфотографуйте місце ДТП або, якщо можливо, зробіть відео;

• зберіть інформацію (номери транспортного засобу, автомобіля ДАІ,позначення на нагрудних знаках працівників ДАІ);

• відшукайте інформацію про страховки;

• намагайтеся потрапити у «поняті» і слідкуйте за кресленням схеми ДТП;

• знайдіть WEB-камери.

Під час фотографування та відео-зйомки місця події

• знімайте з усіх ракурсів;

• в усіх знімках намагайтеся прив’язатися до нерухомого об’єкта (стовп, бровка, паркан, дерево);

• сфотографуйте пояснення свідків, схему ДТП;

• фотографії робіть під прямим кутом (гальмівний шлях фотографують зверху);

• біля об’єктів, що фотографуєте, кладіть пачку цигарок, лінійку або інший вимірювальний предмет (це також потрібно робити, якщо немає можливості сфотографувати під прямим кутом).

Якщо відшукали свідків

• поясніть їм, що свідчення нічим їм не загрожують;

• запишіть контакти;

• запишіть покази свідків;

• проконтролюйте процес заповнення протоколів (обов’язково закресліть пусті рядки).

ПОРАДИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ

1. Ніколи не ведіть телефонних розмов під час руху по проїзній частині. Якщо потрібно відповісти на дзвінок — зупиніться.

2. Не їздіть по проїзній частині з увімкненим плеєром і в навушниках.

3. Встановіть дзеркало на шолом/руль. Дзеркало дозволяє оцінити стан трафіку позаду, побачити автомобіль «на хвості» та інші «неприємності»,не випускаючи з уваги обстановку попереду. Дзеркало на шоломі краще — через більші можливості огляду.

4. Проїзджаючи повороти, розвилки й зупинки громадського транспорту, переконайтеся, що ніхто не намагається проскочити ліворуч або право руч від вас. Перший раз оцініть обстановку за 100 м до повороту, розвилки чи зупинки, другий раз — на відстані, достатній, щоб знизити швидкість дорозвилки чи зупинки.

5. У щільному трафіку (займає всі смуги) краще уникати мостів і тунелів, віддаючи перевагу відгородженим узбіччям і об’їздам. Якщо ви рішуче налаштовані в’їхати в тунель або на міст, увімкніть усе світло, що є на велосипеді. На мостах не притирайтеся занадто близько до відбійника — здалеку ви візуально будете «зливатися» з ним.

6. Подавайте зрозумілі іншим сигнали у випадку виникнення невизначеної ситуації.

Наприклад, розвилка у два ряди йде праворуч... а ви в метрі від правого краю узбіччя, позаду вас кілька машин з увімкненими поворотниками, які не знають чого від вас очікувати. Якщо ви повертаєте — покажіть поворот, утримуючи руку достатній час, щоб її помітили.

Якщо збираєтеся їхати прямо — покажіть це витягнутою лівою рукою, як ніби лівий поворот — водії це розуміють.

7. На перехрестях, зупиняючись на червоне світло, у щільному трафіку намагайтеся проїхати вперед, щоб вас побачили всі водії, які перебувають позаду. Старт синхронно з машиною, водій якої вас не бачить, у скутому автомобілями просторі може призвести до неприємних наслідків.

8. Рухаючись на зелений, завжди поглядайте у той бік, звідки щойно їхали автомобілі. Можливо, там несеться «джигіт», що хоче проскочити перехрестя, або водій, який не помітив червоного сигналу.

9. Будь-яка перепона на вашому шляху — привід для гальмування, але аж ніяк для різкого маневру. Зустрівши перепону — гальмуйте і проїжджайте її повільно, а не маневруйтепо смузі.

10. Під час проїзду піску, калюж, трамвайних/залізничних колій міцно тримайте кермо — якщо воно буде ходити вільно, ви можете впасти.

11. Ви — учасник дорожнього руху. Тому навіть якщо вам не треба отримувати водійські права, вивчіть Правила дорожнього руху повністю, бо більшість маневрів ви маєте виконувати,як і водії автомобіля.

Читайте також:

Івано-Франківськ Івано-Франківськіновини велосипед правила аварії безпека
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
187 переглядів в січні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Екологія
“Клітки” – документальний фільм про активістів та активісток, які озброївшись відеокамерами борються за права тварин. Демонструючи нам те, якою насправді є хутрова промисловість і справжня ціна хутра. Перегляд фільму відбудеться 19 січня о 18:00 в просторі MetaLab за адресою: вул. Академіка Сахарова, 23, на поверсі Промприлад.реновація. Режисер: C.M Jackson Читайте також: Небайдужих запрошують приєднатися до проекту STAY
Суспільство
19 січня українці святкують Водохреща – третє й завершальне велике свято різдвяно-новорічного циклу. Як і решта різдвяних празників, цей багатий своїми традиціями та обрядами. Один із них – купання в ополонці. Чи є в тому користь і духовність? Історія Водохреща відома, напевно, кожному мало не з дитинства. Розповідається у Біблії, що, коли Христу виповнилося 30 років, прийшов він на річку Йордан приймати хрещення від Івана.Ще говориться про те, що в цей...
Суспільство
Днями троє фотографів відвідали геріатричний пансіонат Івано-Франківська, щоб створили нові профілі для альбому проекту STAY. «Волонтери-фотографи зробили професійні портретні фотографії близько 25 мешканців пансіонату. На даний час в нашому альбому представлено 41 мешканця закладу, понад 20 з них уже знайшли названих «онуків». Днями волонтери поїдуть до геріатричного пансіонату, аби поспілкуватися з людьми, для яких провели фотосесію та написати нові істо...
Суспільство
За словами першого заступника директора міського департаменту житлової, комунальної політики і благоустрою Ігоря Сенчука, нарахування пені передбачене Законом України "Про житлово-комунальні послуги", який український парламент ухвалив ще у 2017 році. Документ був опублікований у газеті "Голос України" від 9.12.2017 р. Наступного дня він набув чинності та вводиться в дію з 1 травня 2019 року, за винятком статей, зазначених у другій та третій частинах пункт...
Суспільство
У четвер, 17 січня, троє жителів Рогатина передали директорові Національного музею-меморіалу “Тюрма на Лонцького” Русланові Забілому повстанський архів. Історичну річ рогатинці знайшли 12 січня у лісі неподалік Рогатина, пише прес-служба Рогатинської міської ради. Архів містився під невеликим шаром землі у польському бідоні з-під молока, інформує Репортер Серед документів – унікальний шарж головнокомандувача УПА Романа Шухевича (імовірно, виконаний чорнило...
Пригоди
Подія сталася вранці 17 січня у селі Печеніжин Коломийського району. Горів будинок 90-річної місцевої мешканки. На пожежі отримала значні опіки власниця будинку, яку у важкому стані доставили у Коломийську райлікарню. Через кілька годин вона померла. Попередня причина виникнення пожежі встановлюється, інформує управління цивільного захисту ОДА. Читайте також: За минулу добу на Прикарпатті сталося 7 пожеж
Кримінал
Співробітники управління внутрішньої безпеки ЦУ Служби безпеки України спільно з працівниками Івано-Франківського міського відділу поліції ГУ НП провели сакціоновані обшуки у жителя Прикарпаття. Чоловіка підозрюють у шахрайстві та незаконному використанні статусу працівника Служби безпеки України, інформує кореспондентка Бліц-Інфо. Протягом кількох місяців 37-річний Василь Гринишин видавав себе за співробітника СБУ, таким чином виманював у довірливих прик...
Суспільство
У зв’язку з хуртовинами та снігопадами 18 січня у горах Iвано-Франкiвської та Закарпатської областей зберігається значна сніголавинна небезпека (3 рівень). Протягом доби 18 січня по області та місту очікується південно-західний вітер 15-20 м/с (1 рівень небезпечності, жовтий). Попереджає Управління з питань цивільного захисту населення Читайте також: У мережі опублікували карту карпатських будиночків, де можуть зупинятись заблукалі туристи. КАРТА
Новини компаній
Технології постійно розвиваються, вони роблять наше життя комфортніше, безпечніше і цікавіше. Медицина також не стоїть на місці. Сучасний безконтактний термометр для вимірювання температури - це пристрій, який в недалекому майбутньому замінить всі ртутні і електронні термометри в кожній родині. Чому ртутні та електронні термометри відходять у минуле? Ртутні моделі йдуть в минуле з кількох причин: незручність вимірювання, треба довго чекати на результат, а...