Від авторитарної педагогіки до демократичної. У Франківську обговорюють освітні зміни та методи їх запровадження. ФОТО

Сьогодні  в Івано-Франківську розпочалась (не)Конференція «Співпраця школи, влади та громади – шлях до розбудови громадянського суспільства». Проект спрямований на обмін кращими практиками зі співпраці школи, влади та громади. 

Від авторитарної педагогіки до демократичної. У Франківську обговорюють освітні зміни та методи їх запровадження. ФОТО, фото-1

Зустріч-тренінг відбувається в рамках втілення швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні -  DOCCU»

Головна мета проекту – підтримка сталого розвитку громадянського суспільства за допомогою поширення знань про освіту для демократичного громадянства та освіту з прав людини (ОДГ/ОПЛ) в Україні через:

  • систему навчання державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування;
  • систему післядипломної освіти вчителів і керівників шкіл.

Проект покликаний удосконалити процес співпраці між органами державної влади, системою освіти та громадськістю для створення демократичного середовища у місцевих громадах.

Пілотні регіони – Київська, Одеська, Херсонська, Полтавська, Львівська, Луганська, Івано-Франківська та Дніпропетровська області.

З червня місяця до сьогоднішнього дня майстер-тренерами цього проекту було проведено 29 семінарів тренінгів у школах, громадах і методичних кабінетах, де збиралися представники різних освітніх категорій.  Семінари збирали від 35 до 70 людей. Темою зустрічей були «Демократичні перетворення у світі», або «Школа на шляху до демократичних перетворень» .

Тренінги проводились у форматі конкретної взаємодії між представниками різних освітніх ланок. В рамках курсового навчання було задіяно 11 груп переважно 25 і 30 слухачів.

Від авторитарної педагогіки до демократичної. У Франківську обговорюють освітні зміни та методи їх запровадження. ФОТО, фото-2

Участь в конференції беруть  міжнародні та провідні українські експерти з питань освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини, керівники шкіл,учителі , учні  та активна молодь, керівники управлінь та відділів освіти, представники обласної влади та місцевого самоврядування.

Від авторитарної педагогіки до демократичної. У Франківську обговорюють освітні зміни та методи їх запровадження. ФОТО, фото-3

Як розповіла Ольга Нижник, представниця Івано-Франківського  обласного інституту післядипломної освіти,  цей міжнародний освітній проект - це якісне доповнення та допомога втіленню в життя освітньої реформи  в України.

Від авторитарної педагогіки до демократичної. У Франківську обговорюють освітні зміни та методи їх запровадження. ФОТО, фото-4

Проект, який сьогодні пропонуємо – це надзичайно важлива вісь на нову школу.  Нова школа вимагає нового вчителя. Не просто нового з новим інструментарієм, а з новим мисленням і от  оце кардинально нове мислення дає цей проект.

Педагог наголошує, що змінювати методику потрібно докорінно.

Нам треба перейти з авторитарної педагогіки до іншої моделі, до моделі демократичної педагогіки  - педагогіки партнерства. Ми сьогодні пропонуємо новий варіант підходу до організації освітнього процесу і це новий подвиг, це дуже непросто, тому що це ламка стереотипів, які закоренилися.  Не все те, що було в старих школах погано, але те, що сьогодні освіту потрібно міняти, не розуміє тільки запеклий консерватор. Як правило, наші прикарпатські освітяни це розуміють, - розповідає пані Ольга

Домінанта в тому, що вчитель і керівник повинні поділитися відповідальністю, охопити своїх учнів – партнерів по освітньому процесу не тільки тим, що дають, а й тим, що пропонують.

Директор повинен пам’ятати, що школа тримається не на вертикалі, а на партнерських зв’язках. Директор – вчитель – учень, директор – вчитель- учень – батько, - вчитель – учень - батько – громада …

Ці зв’язки – це нові партнерські  зв’язки не просто зароджуються, а зміцнюються.

Менеджер проекту в Україні –  Валентина Полторак розповідає, що проект діє на території України впродовж 10-ти років і наразі охопив 8 областей. У Франківську нових компетентностей вчать тільки з 2016 року. Навчання пройшли уже більше тисячі прикарпатських вчителів.

Ми хочемо створити демократичну атмосферу в школі, адже тільки в такому середовищі дитина може розвинутися та зрозуміти, що вона є повноцінним громадянином України. Через різні методики ми боремося з булінгом, расовою дискримінацією, вчимо співпрацювати з іншими. Важливо, щоб і вчителі, керівники шкіл теж ставали на демократичні засади”, – зазначила Полторак.

Під час нинішніх майстер-класів експерти поділяться методами формування демократичних цінностей та компетентностей у сфері освіти через наскрізне викладання демократичного громадянства та прав людини через кожен шкільний предмет та позашкільну діяльність.

Від авторитарної педагогіки до демократичної. У Франківську обговорюють освітні зміни та методи їх запровадження. ФОТО, фото-5
Івано-Франківськ Івано-Франківськіновини освіта тренінг реформа
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
67 переглядів в березні
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати