Хто купує готовий бізнес?

Часом обивателеві, не пов'язаному з ринком купівлі-продажу готового бізнесу, стає не зрозумілим, чому хтось може бути зацікавленим у покупці бізнесу. Досить часто можна почути «Якщо з бізнесом все в порядку, навіщо тоді його комусь продавати?» Нерідко сам по собі продаж бізнесу помилково представляється як авантюра покупця, вигода якого може бути вельми сумнівна. Щоб переконатися в іншому стані речей, розберемо, що представляє собою ринок купівлі-продажу готового бізнесу в Україні на сьогоднішній день.

Скільки угод відбувається на ринку?

Щодня в Україні виставляються на продаж тисячі об'єктів готового бізнесу. Наприклад, на сайті olx.ua кожен день з'являється ~ 700 нових пропозицій по всій Україні. Для порівняння, в Івано-Франківську ~ 5 пропозицій.

Разом з тим, як відомо, до угоди приходить тільки невелика частка продавців. Решта ж бізнесу - переважно нічим не примітного і уповільненого - так і залишається незатребуваним.

Співвідношення об'єктів готового бізнесу виставлених на продаж і проданих сильно варіює від сфери діяльності. Однак в кращому випадку на одного покупця доводиться 10 продавців. При цьому практично завжди угода відбувається в закритому режимі і не надається розголосу.

Хто купує готовий бізнес?, фото-1

Хто продає бізнес?

Перш за все, бізнесмени, однак іноді бізнес продається не приватною особою, а компанією. Існує досить багато причин продажу бізнесу: переїзд, недолік вільного часу, термінова необхідність в грошах і багато іншого.

Хто купує бізнес?

До покупців відносяться як приватні особи, так і компанії, зацікавлені в розширенні (в т.ч. конкуренти). Мотиви покупки можуть бути різні: зацікавленість у клієнтській базі, вiдомому брендi і інших нематеріальних активах; намір роздобути в розпорядження дороге устаткування і недоступні при інших обставинах технологічні ноу-хау; в ряді випадків бізнес купується з метою подальшого перепродажу; великі компанії можуть купувати невеликі підприємства з переважно функціональних потреб (наприклад, клінінгову службу); компанії з горизонтальною інтеграцією можуть придбати бізнес своїх конкурентів для посилення ринкових позицій або для монополізації; компанії з вертикальною інтеграцією можуть придбати бізнес в суміжних сферах для побудови повного циклу виробництва і реалізації готової продукції кінцевому споживачеві; і, нарешті, найбільш поширена причина покупки готового бізнесу - намір якомога швидше почати отримувати прибуток.

Різні мотиви покупки відносять покупців до різних категорій, з різними моделями поведінки. Саме розуміння моделі поведінки покупця і його основних пріоритетів дозволяє продавцеві вибудувати успішну стратегію продажу бізнесу.

Більш детально про категорії покупців можна прочитати в статті «Покупець вашого бізнесу - хто він?».

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
34 перегляди в січні
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати