Новини компаній
10:00, 2 липня 2018 р.
Хто купує готовий бізнес?
Новини компаній
Часом обивателеві, не пов'язаному з ринком купівлі-продажу готового бізнесу, стає не зрозумілим, чому хтось може бути зацікавленим у покупці бізнесу. Досить часто можна почути «Якщо з бізнесом все в порядку, навіщо тоді його комусь продавати?» Нерідко сам по собі продаж бізнесу помилково представляється як авантюра покупця, вигода якого може бути вельми сумнівна. Щоб переконатися в іншому стані речей, розберемо, що представляє собою ринок купівлі-продажу готового бізнесу в Україні на сьогоднішній день.
Скільки угод відбувається на ринку?
Щодня в Україні виставляються на продаж тисячі об'єктів готового бізнесу. Наприклад, на сайті olx.ua кожен день з'являється ~ 700 нових пропозицій по всій Україні. Для порівняння, в Івано-Франківську ~ 5 пропозицій.
Разом з тим, як відомо, до угоди приходить тільки невелика частка продавців. Решта ж бізнесу - переважно нічим не примітного і уповільненого - так і залишається незатребуваним.
Співвідношення об'єктів готового бізнесу виставлених на продаж і проданих сильно варіює від сфери діяльності. Однак в кращому випадку на одного покупця доводиться 10 продавців. При цьому практично завжди угода відбувається в закритому режимі і не надається розголосу.
Хто продає бізнес?
Перш за все, бізнесмени, однак іноді бізнес продається не приватною особою, а компанією. Існує досить багато причин продажу бізнесу: переїзд, недолік вільного часу, термінова необхідність в грошах і багато іншого.
Хто купує бізнес?
До покупців відносяться як приватні особи, так і компанії, зацікавлені в розширенні (в т.ч. конкуренти). Мотиви покупки можуть бути різні: зацікавленість у клієнтській базі, вiдомому брендi і інших нематеріальних активах; намір роздобути в розпорядження дороге устаткування і недоступні при інших обставинах технологічні ноу-хау; в ряді випадків бізнес купується з метою подальшого перепродажу; великі компанії можуть купувати невеликі підприємства з переважно функціональних потреб (наприклад, клінінгову службу); компанії з горизонтальною інтеграцією можуть придбати бізнес своїх конкурентів для посилення ринкових позицій або для монополізації; компанії з вертикальною інтеграцією можуть придбати бізнес в суміжних сферах для побудови повного циклу виробництва і реалізації готової продукції кінцевому споживачеві; і, нарешті, найбільш поширена причина покупки готового бізнесу - намір якомога швидше почати отримувати прибуток.
Різні мотиви покупки відносять покупців до різних категорій, з різними моделями поведінки. Саме розуміння моделі поведінки покупця і його основних пріоритетів дозволяє продавцеві вибудувати успішну стратегію продажу бізнесу.
Більш детально про категорії покупців можна прочитати в статті «Покупець вашого бізнесу - хто він?».
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
13:38
8 жовтня
13:50
7 жовтня
14:43
6 жовтня
ТОП новини
Спецтема
Оголошення
13:01, 30 вересня
09:41, 29 вересня
09:41, 29 вересня
live comments feed...