• Головна
  • В Івано-Франківську війна за центр
15:02, 19 квітня 2013 р.

В Івано-Франківську війна за центр

Маємо новий конфлікт. В Івано-Франківську не пускають приміські маршрутки до центру міста. Тепер тим, хто їде на роботу з районів, треба на автостанціях пересідати в міські автобуси. Наразі проблема людей і перевізників уже переросла у конфлікт влади різних рівнів.

ровно1

ровно1

 ровно2

 ровно3

 

Уже не перший раз у Франківську піднімають питання приміських автобусних маршрутів. Каменем спотикання є перевіз­ники, які набирають пасажирів на стихійних стоянках у центрі міста. Сьогодні таких «відстійників» багато. З вулиці Панаса Мирного можна поїхати до Богородчан, біля кінотеатру «Космос» стоять маршрутки на Тлумач. Чимало автобусів вантажаться в районі Парку воїнів-інтернаціоналістів — на Калуш, Долину, до кільканадцяти сіл Тисменицького району.

Ще 7 березня сесія Івано-Франківської міської ради прийняла рішення обмежити в’їзд приміських автобусів до центру міста та спрямувати їх на автостанції. «Цього вимагає стаття 32 Закону України «Про автомобільний транспорт», — говорить Юрій Маджуга, начальник міського відділу транспорту. — Сьогодні над цим працює робоча група. До неї входять міський та обласний відділи транспорту, ДАІ, муніципальна інспекція з благоустрою, Головтрансінспекція».

Активна фаза виконання цього рішення почалася минулого тижня. Вівторкового ранку, 9 квітня, на перехресті Тисменицька — Юності працював наряд ДАІ. Інспектори зупинили кілька автобусів, які рухалися з Тисмениці, та запропонували їм висадити людей на автостанції. Як розповіли «Репортеру» очевидці, обуренню пасажирів не було меж, вони повиходили з автобусів і разом із водіями почали втлумачувати міліціонерам, наскільки ті неправі. За кілька хвилин даішники сіли в авто та поїхали геть, автобуси попрямували звичним маршрутом — вулицею Незалежності до вокзалу.

«Ніякої гонитви за перевіз­никами у нас немає, — говорить Мирослава Белдик, старший інспектор з профілактичної роботи обласного ДАІ. — Для нас головне — щоб вони не порушували правила дорожнього руху. Зараз інспектори часом зупиняють автобуси, застерігають їх, щоб вони набирали людей на автостанціях, а не по всьому місту. Але це має рекомендаційний характер».

До роботи взялася й інспекція із благоустрою. Її до цього уповноважили депутати. «Ми провели рейди у місцях стихійних зупинок приміських автобусів — на вулицях Галицькій, Військових ветеранів, Гарбарській, Панаса Мирного, Володимира Великого та на Північному бульварі, і вони вже дали перші результати, — каже Степан Кукула, керівник інспекції. — На Північному бульварі біля магазину «Стиль» та на вулиці Гарбарській приміські автобуси уже не паркуються».

Автостанції сумують

«За сім років на цій роботі пам’ятаю три випадки, коли перевізників змушували грузитися на автостанціях, — розповідає Віталій Бондаренко, інженер-куратор приміського підрозділу Івано-Франківського ОПАС. — Але проходив час, і щоразу маршрутки поступово поверталися до центру міста».

Сьогодні в Івано-Франківську є чотири автостанції. Перша і цент­ральна — біля залізничного вокзалу, АС-2 — у мікрорайоні Пасічна, АС-3 — на вулиці Мазепи, АС-4 — на початку вулиці Юності.

П’ятниця, близько 15:00. Біля платформи АС-4 на Юності одиноко стоїть ЛАЗ із табличкою «Коропець — Івано-Франківськ». У приміщенні автостанції з десяток людей, працюють дві каси. Час від часу на територію заїжджають мікроавтобуси, з них вискакують водії, з паперами йдуть до приміщення станції, і за хвилину-другу швиденько рушають далі в напрямку Тисмениці.

У Пасічній на АС-2 ситуація кардинально інша. Життя тут бурлить. Вже о восьмій ранку стоять п’ятеро автобусів. Ще за дві години на платформі збираються вже близько десяти маршруток. Довкола повно пасажирів.

За словами Віталія Бондаренка, проблема не в тому, що автобуси не заїжджають на автостанції. Чимало водіїв таки відмічаються, але роблять це проїздом, коли вже набрали в центрі купу пасажирів. Ці люди не купують квитків, і великий грошовий потік йде попри каси автостанцій, тобто залишається в тіні.

«Ми впораємося зі збільшеним навантаженням, — переконує Бондаренко. — Сьогодні на АС-2 працюють дві каси, але за потребою відкриємо ще дві, так само на Юності і на Мазепи діють по дві каси, можна відрити ще по одній. Крім того, за останні роки покращилися умови і в приміщеннях».

Тисмениця погрожує

Один із найбільших «відстійників» знаходиться на вулиці Панаса Мирного. В обідню пору тут і на сусідньому Північному Бульварі можна побачити по п’ять-сім мік­роавтобусів класу Mercedes-Benz Sprinter. Частина з них здійснює регулярні рейси, інші — працюють лише в час-пік. Водії самі координуються між собою та організовують свій графік руху. Тутешні водії кажуть, що їм все одно де зупинятися, але радять запитати думку пасажирів.

А от люди відверто не в захваті. Той, хто раніше доїжджав прямо в центр Івано-Франківська, тепер мусить платити двічі — із села до автостанції, а далі по місту. Зранку приміські маршрутки приїжджають у центр забиті пасажирами. І якщо увесь цей люд біля автостанцій почне пересідати на міські автобуси (а вони в години пік й без того переповнені), то не факт, що вони впораються із таким пасажиропотоком.

Тим часом події в Івано-Франківську по-справжньому збурили Тисменицький район. На захист своїх людей піднялися сільські та селищні голови, які нині об’єднані в асоціацію. Вони 8 квітня оприлюднили відкрите звернення до міської та обласної влади.

У тому документі вони нагадують, що обласний центр розташований всередині Тисменицького району, тож більшість жителів Тисмениччини працюють у місті, відповідно податки надходять у казну міста. Нагадують автори звернення, що господарські об’єкти Франківська розміщені на території району. Так, у Рибному — міське сміттєзвалище, кладовище — в Чукалівці, водозабір — в Чернієві, міські очисні споруди — в Ямниці.

Вже у понеділок, 15 квітня, сільські голови були в кабінеті заступника міського голови Миколи Саєвича. Посадовець наголосив, що в місті є свої перевізники, натомість приміські маршрутки, які їдуть до центру, підбирають усіх підряд і таким чином відбирають пасажирів.

«Залишається тільки один вихід, — несподівано заявив голова Тисменицької райради Володимир Семенів. — Так, як вам сьогодні заблокували вулицю Мазепи (про цей пікет читайте на стор. 5 — Авт.), заблокувати Угринів чи Чукалівку. В нас є 41 автобус. Половина з них дійсно їде до наших сіл Лисець, Старий Лисець, Березівка, Черніїв, Братківці, Липівка, Підлужжя, Підпечери, Угринів, Підлісся, Загвіздя. Ще двадцятьом просимо все ж таки відшукати місце для відстою по два автобуси. Щоб вони привезли людей, в центрі розвантажилися та поїхали туди, де вони не створюють незручностей».

Сторони вирішили опрацювати пропозицію та провести ще одну спільну нараду. А поки що левова частка приміських автобусів і далі спокійно паркуються в центрі Франківська. І виглядає на те, що будуть робити це ще довго.

 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...