
14:32, 19 березня 2015 р.
Франківчанин вирахував скільки ж насправді коштує вартість проїзду у маршрутках (ФОТО)
Громадський активіст Андрій Черніков вирахував справжню вартість проїзду у громадському транспорті Івано-Франківська та підрахував скільки перевізники зароблять із ціною 4 гривні.
У соцмережі Facebook Андрій Черніков прокоментував розрахунки перевізників стосовно середньої собівартості перевезення які вони оприлюднили на громадських обговореннях.
Тоді заступник начальника Департаменту комунального господарства, транспорту і зв'язку Ігор Сенчук озвучив цифру в сумі 6,25 грн. А в офіційних документах які подав у міськвиконком перевізник на маршруті №84 фігурувала цифра у 8,13 грн.
"Я взявся вивчати цей документ де дійсно була зазначена цифра 8,13 грн як собівартість перевезення. Зразу помітив число яке мене здивувало, що розхід мастильних матеріалів складав більше ніж палива, а саме 6,95 грн на км. На обороті було вказано як це вираховується і в поле "Витрати на паливо на 1 км пробігу" підставлено число 6,58 грн/км. Але це не вірне число. Витрати на паливо на 1 км пробігу, це не скільки гривень на 1 км пробігу витрачається на паливо, а скільки палива потрібно витрати на 1 км пробігу, бо розхід мастильних матеріалів розраховується від витрат палива. На 100л палива треба 1,2л моторного масла. Отже, правильне число мало бути 0,2483 л/км.
Собівартість перевезення - 2,15 грн. Заробіток перевізника при вартості квитка 2,75 грн, буде становити 250 тис грн на рік (по 20 тис грн. на місяць). А при 4 грн -645 тис грн (по 54 тис грн на місяць)
Підставивши це у формулу, я виявив, що ціна за квиток впала з 8,13 грн до 4,3 грн. Це на найдовшому 55 маршруті (26,5 км). Середня заповненість цього маршруту мала би бути 60 людей, це на повний оборотний маршрут, тобто з Симоненка до Чукалівки і назад до Симоненка. При цьому ціна на бензин вказана пікова, яка була 26.5 грн/л", - пише Черніков.
Активіст зауважив, що в цих розрахунках взято до уваги, що автобус кожні 4000 км проходить ТО (тобто кожні 12 днів), на ремонт відведено 20 днів в році. З кожної тисячі кілометрів на запчастини (не рахуючи акумуляторів і шин) відкладається 1100 грн. При цьому порахована і амортизація. В цей розрахунок також був врахований зиск перевізника - 10% від обороту.
Тепер якщо взяти не найбільш довгий маршрут, а навіть не найбільш поширений - наприклад 29й (Обласна лікарня - Ринок - Велмарт - Сільпо) (7 автобусів на ньому працюють). Порахувати, що платних пасажирів він перевозить в середньому 40 в одну сторону, довжина маршруту становить 16,5 (приблизно, оборотного). Ціна бензина зараз 21 грн. То собівартість перевезення - 2,15 грн. Заробіток перевізника при вартості квитка 2,75 грн, буде становити 250 тис грн на рік (по 20 тис грн. на місяць). А при 4 грн -645 тис грн (по 54 тис грн на місяць).
Це при тому, що автобус доглядається як належить, не скрипить, нічого не відвалюється, все прибрано і охайно. Бо ціна на запчастини закладається 60 тис на рік (GPS-навігатор коштує 2000-3000 грн).
Можна щось говорити, що пенсіонери не платять, але з 1 червня 2015 року, вони вже не будуть вважатись пільговою категорією і кількість платних перевезень зросте.
"Ще звісно не враховані супутні послуги, як зовнішня і внутрішня реклама, яка теж приносить копійочку", - підсумовує активіст.


До теми:
Чи готові ви платити 4 грн за проїзд у громадському транспорті? ОПИТУВАННЯ
Як у Франківську вартість проїзду в громадському транспорті до 4 грн піднімали (ФОТО+ВІДЕО)
Громадський транспорт майбутнього з'явився в Івано-Франківську
В Івано-Франківську планують запровадити систему єдиного електронного квитка
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Пол Ратт та Джек Блек вирішили власноруч перезняти культовий фільм. Про що буде нова “Анаконда” та чому всі її так чекають?
Новини компаній
15:00
23 грудня
1 Гбіт/с – новий стандарт швидкості Укртелеком
Новини компаній
11:00
23 грудня
10:04
23 грудня
Оголошення
15:58, 23 грудня
20:42, 12 грудня
12:30, 17 грудня

Коментарі