• Головна
  • Франківчанин вирахував скільки ж насправді коштує вартість проїзду у маршрутках (ФОТО)
14:32, 19 березня 2015 р.

Франківчанин вирахував скільки ж насправді коштує вартість проїзду у маршрутках (ФОТО)

Громадський активіст Андрій Черніков вирахував справжню вартість проїзду у громадському транспорті Івано-Франківська та підрахував скільки перевізники зароблять із ціною 4 гривні.

У соцмережі Facebook Андрій Черніков прокоментував розрахунки перевізників стосовно середньої собівартості перевезення які вони оприлюднили на громадських обговореннях.

Тоді заступник начальника Департаменту комунального господарства, транспорту і зв'язку Ігор Сенчук озвучив цифру в сумі 6,25 грн. А в офіційних документах які подав у міськвиконком перевізник на маршруті №84 фігурувала цифра у 8,13 грн.

"Я взявся вивчати цей документ де дійсно була зазначена цифра 8,13 грн як собівартість перевезення. Зразу помітив число яке мене здивувало, що розхід мастильних матеріалів складав більше ніж палива, а саме 6,95 грн на км. На обороті було вказано як це вираховується і в поле "Витрати на паливо на 1 км пробігу" підставлено число 6,58 грн/км. Але це не вірне число. Витрати на паливо на 1 км пробігу, це не скільки гривень на 1 км пробігу витрачається на паливо, а скільки палива потрібно витрати на 1 км пробігу, бо розхід мастильних матеріалів розраховується від витрат палива. На 100л палива треба 1,2л моторного масла. Отже, правильне число мало бути 0,2483 л/км.

Собівартість перевезення - 2,15 грн. Заробіток перевізника при вартості квитка 2,75 грн, буде становити 250 тис грн на рік (по 20 тис грн. на місяць). А при 4 грн -645 тис грн (по 54 тис грн на місяць)

Підставивши це у формулу, я виявив, що ціна за квиток впала з 8,13 грн до 4,3 грн. Це на найдовшому 55 маршруті (26,5 км). Середня заповненість цього маршруту мала би бути 60 людей, це на повний оборотний маршрут, тобто з Симоненка до Чукалівки і назад до Симоненка. При цьому ціна на бензин вказана пікова, яка була 26.5 грн/л", - пише Черніков.

Активіст зауважив, що в цих розрахунках взято до уваги, що автобус кожні 4000 км проходить ТО (тобто кожні 12 днів), на ремонт відведено 20 днів в році. З кожної тисячі кілометрів на запчастини (не рахуючи акумуляторів і шин) відкладається 1100 грн. При цьому порахована і амортизація. В цей розрахунок також був врахований зиск перевізника - 10% від обороту.

Тепер якщо взяти не найбільш довгий маршрут, а навіть не найбільш поширений - наприклад 29й (Обласна лікарня - Ринок - Велмарт - Сільпо) (7 автобусів на ньому працюють). Порахувати, що платних пасажирів він перевозить в середньому 40 в одну сторону, довжина маршруту становить 16,5 (приблизно, оборотного). Ціна бензина зараз 21 грн. То собівартість перевезення - 2,15 грн. Заробіток перевізника при вартості квитка 2,75 грн, буде становити 250 тис грн на рік (по 20 тис грн. на місяць). А при 4 грн -645 тис грн (по 54 тис грн на місяць).

Це при тому, що автобус доглядається як належить, не скрипить, нічого не відвалюється, все прибрано і охайно. Бо ціна на запчастини закладається 60 тис на рік (GPS-навігатор коштує 2000-3000 грн).

Можна щось говорити, що пенсіонери не платять, але з 1 червня 2015 року, вони вже не будуть вважатись пільговою категорією і кількість платних перевезень зросте.

"Ще звісно не враховані супутні послуги, як зовнішня і внутрішня реклама, яка теж приносить копійочку", - підсумовує активіст.

10474535_10153870011585021_6961933290691205646_n (1)

11056576_10153870011580021_7948639307043680272_n (1)

До теми:

Чи готові ви платити 4 грн за проїзд у громадському транспорті? ОПИТУВАННЯ

Як у Франківську вартість проїзду в громадському транспорті до 4 грн піднімали (ФОТО+ВІДЕО)

Громадський транспорт майбутнього з'явився в Івано-Франківську

В Івано-Франківську планують запровадити систему єдиного електронного квитка

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Івано-Франківськ #новини Івано-Франківська #тариф #проїзд #громадський транспорт #перевізники #маршрутка
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...