
14:39, 21 червня 2015 р.
Шахраї, називаючи себе банківськими працівниками, продовжують видурювати гроші у прикарпатців
За останні два тижні до органів внутрішніх справ на Івано-Франківщині звернулося близько десятка громадян зповідомленнями про факти шахрайства. Потерпілі, як правило, описують одні й ті ж елементи шахрайства. Спочаткуневідома особа телефонує на мобільний телефон до громадянина, який є користувачем банківських послуг, та представляється його працівником.
Про це 0342.ua повідомили у прес-службі УМВС України в Івано-Франківській області.
Далі зловмисник повідомляє, що банківська картка користувача заблокована, з неї, приміром, намагалися зняти кошти. Для того, щоб її розблокувати необхідноназвати номер своєї карти та код доступу. Виконавши умови шахраїв, потерпілі згодом отримують смс–повідомлення про те, що з їх рахунку знято певну суму коштів.
Зокрема, один з таких випадків трапився з мешканкою Івано-Франківська. За такою схемою зловмисники видурили у жінки майже 15 тисяч гривень з її банківського рахунку.
Повідомлення аналогічного змісту надійшло напередодні в міліцію від мешканки Верховинського району. Щоправда, її телефоном повідомили, що хтось намагається зняти грошові кошти з її кредитної картки. Щоб упередити незаконний доступу до рахунку, за словами невідомця, потрібно було продиктувати коди пітвердження, які прийшли під час розмови на номер заявниці. Жінка продиктувала співрозмовнику необхідні реквізити, а після завершення розмови її надійшло CMC–повідомлення про відрахування з її кредитної картки коштів в сумі 21 720 грн.
За кожним з випадків правоохоронці розпочали кримінальні провадження за ст. 190 (Шахрайство) Кримінального кодексу України.
Пошуки зловмисників тривають, а міліціонери вкотре звертаються до громадян із проханням бути більш обачними та не довіряти особам, які намагаються дізнатися ваші власні реквізити банківських карт.
Щоб не стати жертвою шахрайств з пластиковими картками запам’ятайте наступні правила:
- якщо вам дзвонять нібито з банку і просять назвати особисті відомості - це привід насторожитися. Якщо ви сумніваєтеся, чи дійсно вам дзвонить справжній співробітник - запитайте, коли і в яке відділення ви можете підійти, щоб вирішити проблему особисто, а не телефоном;
- банки ніколи не проводять ідентифікацію власника картки при вихідному дзвінку - тільки якщо ви самі дзвоните в банк;
- яке б СМС-повідомлення ви не отримали від банку - завжди читайте його зміст;
- ніколи не називайте третім особам (в тому числі співробітникам банку, а також знайомим, друзям, родичам, продавцям в магазині) пін-код вашої картки, а також секретні одноразові коди;
- ніколи не розголошуйте свій пін-код стороннім особам, у тому числі родичам. Банківські працівники не мають права запитувати у вас пін-код. Не записуйте пін-код на картках;
- якщо працівник банку (або особа, що представилася ним) пропонує вам по телефону допомогти в проведенні якихось дій з картою (наприклад, активувати в банкоматі) - наполягайте на проведенні їх у відділенні банку.
Часто жертви шахрайства дивуються: звідки шахраї знають про них так багато? Насправді, по номеру картки легко дізнатися ім'я її власника. Потім за іменем потенційної жертви в соцмережах шахраї можуть дізнатися її мобільний номер та інші дані, за допомогою яких вони і будуть надалі зображати «всезнаючого» співробітника банку.
- якщо ви загубили мобільний або сім-карта перестала працювати, відразу ж заблокуйте прив'язані до цього номеру телефону банківські картки;
- будьте в курсі послуг, які надаються по вашій карті, можливих способів шахрайства, вивчіть правила безпечного користування карткою.
Якщо ви підозрюєте, що відомості картки потрапили до шахраїв, або вже виявили пропажу коштів, то в першу чергу потрібно заблокувати картку. Якщо мова йде про шахрайство, крім звернення в банк необхідно звернутись в міліцію.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
20:21
Оголошення
19:59, 6 липня
1
13:21, 1 липня
live comments feed...
Коментарі