Виставка творів українського сучасного мистецтва зі збірки ZENKO FОUNDATION

 

Відкриття - 24 січня о 17:00 год.

 

А. Савадов, О. Ройтбурд, В. Цаголов, О. Тістол, М. Скугарєва, В. Реунов, В. Сидоренко

 

Співпраця між івано-франківським ЦСМ та Zenko Fоundation розпочата в 2016 році під час першого міжнародного культурного форуму Zenko Platform, пізніше продовжилася у виставкових проектах – "Чеч" (Татарів), "Show promise" (Львів), "PortoFranko" (Івано-Франківськ), "Personal structures" (Венеція), міжнародного семінару "Європейські культурні резиденції" (Татарів) отримує продовження у виставці-презентації творів українських сучасних художників з колекції фундації в Івано-Франківську. Жителі міста вперше матимуть змогу побачити оригінали робіт учасників славетної "Паризької комуни" - Арсена Савадова, Олександра Ройтбурда, Василя Цаголова, співзасновників "Вольової грані національного постеклектизму" - Олега Тістола, Марини Скугарєвої, Вінні Реунова, директора Інституту проблем сучасного мистецтва при Академії мистецтв України – Віктора Сидоренка. Короткий огляд робіт класиків contemporary art, буде не останнім із запланованого в рамках співпраці між нашими інституціями, а лекції про новітню історію мистецтва в Україні та про проблематику колекціонування творів мистецтва в Україні, що супроводжуватимуть виставку, допоможуть розумінню перебігання процесів у цій сфері в шанувальників мистецтва в Івано-Франківську. Презентація робіт з колекції Zenko Fоundation, сподіваємося спровокує мистецькі діалоги в містечковому середовищі, а також активізує діяльність інституцій, дотичних до сфери культури. Представлено роботи як і кін. 90-х (А.Савадов фото із серії "Донбас-Шоколад", 1997 та "Колективне червоне", 1998, і живопис В.Сидоренко "Жінки в човні", 1997 із серії "Амнезія") так і картини останніх років (А.Савадов "Чорне море", 2007; М.Скугарєва "Натюрморт", 2008; О.Тістол "Бедуїн", 2009; О.Ройтбурд "Останнє селфі", 2010; В.Цаголов "Балерина", 2012; В.Реунов "Форбс", 2013) котрі стали ілюстраціями історичних подій "часів перемін" котрі ми переживаємо й дотепер.

Співпраця ЦСМ та Zenko Fоundation на цьому не завершується, тому очікуємо цього року нових несподіванок від цієї колаборації.

 

Приємного перегляду.

 

Скандальні фотографії Арсена Савадова із серії "Донбас-Шоколад", зроблені на справжнісінькій донецькій шахті, за участі реальних шахтарів та акторів-художників, вже давно стали об’єктами музейної та колекційної класики. Контрастне поєднання мускулистих, жилястих чоловічих тіл з повітряними балетними пачками кристалізувався антрацитно-блискучий "Донбас-Шоколад" де брудний вугільний пил протиставлявся приторним солодощам чорного шоколаду, манірна легкість балету - пекельній шахтарській праці, а художник переміщався до роботи з освітленої студії у морок підземелля. Аукціони зафіксували ціни на них, а глядачі мають нагоду побачити один з варіантів видруку. Це ж саме стосується фото із серії "Колективне червоне", котрі мовби дотепер витискають із нашого колективного підсвідомого залишки невмирущого совка. Тоді художник насміхався з цього, тепер через 20 років, якось не дуже смішно. Ніхто не очікував такої довгої агонії пережитків минулого. Хоча й лунали попередження про Мойсея, який 40 років водив свій народ пустелею. Це, щодо сили мистецтва і його передбачливості. Живопис Віктора Сидоренка "Жінки в човні", 1997 із серії "Амнезія" навпаки про забуття чогось важливого, про забування речей котрі потрібно передавати наступним поколінням, про загрозливе безпам’ятство, а отже безвідповідальність. Куди ми пливемо? Чи знаємо ціль і мету? 

Сюрреалістичний живопис А.Савадова "Чорне море" викликає безліч конотацій, як естетичних так і політичних. Безладний до абсурдності набір предметів, людська фігура в обнімку з антропоморфним місяцем немовби шепочуться на тлі нічного неба чи підводного морського краєвиду. Відсутність підказок, так як і світло з під абажурів старих настільних ламп відчужено відсторонюють увагу глядача. 

Натюрморт Марини Скугарєвої – застигла метафізична сцена з набором-переліком предметів на поверхні столу, мушлі, ножі, посуд й трафаретний силует птаха, що завис над цим, посеред цього натюрморту-пейзажу, котрий перетікає з одного значення в інше. Спокійна, медитативна композиція, класична ілюстрація жанру про мертву природу.

Олег Тістол ескізно розмашисто фіксує майже пастпортний образ підлітка з екзотичної країни. "Бедуїн" передбачає подібне ставлення до будь кого не знайомого. І навпаки. Переведення фото в живописний медіум, спосіб вдихнути в образ нового життя, нових емоцій, інакшого прочитання "копії без оригіналу".

Олександр Ройтбурд в живописній серії "Останнє селфі" піддає насмішкам і критиці маніакальне захоплення фіксувати своє обличчя будь де і будь коли, спотворюючи, трансформуючи зображення фотографуючого суб’єкта і роблячи головним героєм технічне знаряддя – телефон з порожнім чорним екраном. 

"Балерина" Василя Цаголова, чергова інтерпретація ментальності "братнього" народу, де під ликом витонченості і високодуховної культури, ховаються агресивна жадібність, брутальність й неповага до інших. Великоформатне зображення красивого жіночого обличчя "спотворене" недоречними деталями – шрамом на щоці, металевим ошийником з ланцом на шиї, зображенням сільського віходка на тлі. Відданий "собачий" погляд знизу вгору, демонструє готовність служити. З ким ви майстри культури?, штамповано-виклично лунає в порожнечі.

Вінні Реунов "Форбс" - картина намальована до виставки організованої редакцією журналу. Художник безпосередньо продемонстрував своє бачення обкладинки Forbes: на полотні заввишки в три метри він зобразив героїв журналу - Олександра Ярославського, Петра Порошенка, Миколу Лагуна, Володимира Зеленського та інших. "Зібравши такий колаж з образів, я спробував показати еволюцію культури України в контексті світових цінностей", - пояснює автор.

Про життя художника Костянтина "Вінні" Реунова в Москві в 1980-х в арт-колах ходять байки. Після Москви Реунов 10 років жив у Лондоні, але зараз повернувся до Києва і займається живописом і графікою. Його іронічні полотна з'являються на всіх великих виставках, від київської бієнале Arsenale-2012 до експозиції українських художників в лондонській галереї Saatchi. З 2011-го Реунов − завсідник зарубіжних аукціонів, на його рахунку шість продажів. Найдорожча робота: This cultural novelty will change the way high-exclusive art is presented to mass audience (2012), продана 17 жовтня 2013 року на лондонських торгах Phillips за $20 000