Їздимо як їздили: як працює комунальний транспорт в Івано-Франківську під час війни

У воєнний час життя українських міст зазнало значних змін. Однак наразі в Івано-Франківську вся критична інфраструктура продовжує працювати. А громадський транспорт не припиняв працювати з початку повномасштабного вторгнення росії в Україну.
За словами міського голови Івано-Франківська Руслана Марцінківа, зараз дещо зменшений випуск транспорту, бо комунальне підприємство ще й виконує завдання, передбачені воєнним станом.  Загалом – для нашої перемоги в цій війні.
«Тому наразі трохи зменшена кількість транспорту у громаді, але він працює у звичному режимі. Всі пільгові категорії населення перевозяться безкоштовно, діє картка Галка. Тобто усе, що працювало і до війни працює і зараз.
Єдиний момент, коли є повітряна тривога, згідно рішення військово-цивільної адміністрації, транспорт зобов’язаний зупинятися, а пасажири мають вийти і піти в укриття. Прошу мешканців з розумінням поставитись до цього», - наголосив міський голова Руслан Марцінків.
Директор КП «Електроавтотранс» Віталій Голутяк розповів, яких змін в роботі зазнав комунальний транспорт Івано-Франківської громади у воєнний час.
«Зміни пов’язані з тим, що ми виконуємо також евакуацію населення, займаємось розвезенням внутрішньо переміщених осіб, а також перевозимо дітей до кордону. Тому випуск автобусів на маршрути зменшився.
А також є проблематичне питання з паливом та з обслуговуванням транспорту, оскільки багато запчастин ми отримували зі східної України. Крім того, на роботу комунального транспорту впливає комендантська година.
Оскільки транспорт повинен курсувати лише у період між комендантською годиною. Тому вечірні і ранкові графіки виїзду зазнали певних змін», - пояснює Віталій Голутяк.
Для мешканців громади наголошують, що коли є повітряна тривога, а вони можливі як вночі, вдень чи під ранок – під час тривоги всі люди повинні знаходитись в укриттях чи безпечному місці.
«У нас з 4:30 ранку відбувається довезення працівників до робочого місця. Якщо у цей час ще триває повітряна тривога – відповідно ми не маємо змоги цього зробити.
А можемо забезпечити це лише після того, як оголошений відбій тривоги. Якщо працівники дістались до роботи до початку тривоги, то в такому випадку виїзд транспорту на маршрути відбувається одразу після відбою.
Саме тому деякі виїзди відбуваються із затримкою. І ми просимо мешканців враховувати той момент, що транспорт може курсувати з запізненням», - додає Віталій Голутяк.
Однак попри все пільгове перевезення у громаді вдалося зберегти. А також пільговим проїздом можуть скористатися внутрішньо переміщені особи, а саме ті, хто мав пільги у своїх громадах.
«Зрозуміло, що ці люди не можуть мати картку Галка, і ми не зможемо її зараз виготовити, тому ці люди можуть їздити за своїми посвідченнями.
Наприклад, якщо людина пенсійного віку і має пенсійне посвідчення – проїзд у комунальному транспорті для неї буде безоплатний», - говорить очільник КП «Електроавтотранс».
Для власників транспортних карток «Галка» в комунальному підприємстві уточнили, що поповнення картки може зараховуватись на наступний день.
Оскільки основні сервери, які забезпечують роботу знаходяться у Києві.
Відтак просять мешканців здійснювати поповнення транспортної картки завчасно.
Водій комунального автобуса Дмитро Федорів каже, що повітряні тривоги під час робочої зміни трапляються досить часто.
«В такій ситуації ми повинні попередити про тривогу, доїхати до найближчої зупинки та висадити пасажирів, які мають попрямувати до найближчого безпечного місця чи укриття. Люди реагують по-різному, але правила є правила – і ми мусимо їх дотримуватися».
Новини компаній
14:42, 7 листопада