Майже кожний хоча б раз сплачував податки з доходів фізичних осіб при продажі нерухомого майна, отриманні спадщини, передачі майна в оренду тощо. Зазвичай сплативши податок, з відчуттям виконаного обов’язку, ми забуваємо про це. А вже потім, у разі виникнення проблем розуміємо, що так могло б і не статись, якби ми знали що:
Що варто пам’ятати фізичній особі при сплаті податків
- фізична особа – платник податків самостійно повинна розрахувати свій дохід та нарахувати податок на нього, подати декларацію у встановлені строки і сплатити податок до відповідного бюджету;
- не подавши декларацію у встановлені строки, вже тягне за собою фінансову відповідальність, навіть якщо податки були сплачені;
- відповідальність за несплату податку із-за невірно вказаних реквізитів потрібної бюджетної установи, з технічних поломок банківської системи, описки працівника банку, або введення в банку тимчасової адміністрації, покладаються на платника податку.
Зупинимось на останньому, і задля уникнення незапланованих витрат у вигляді санкцій зі сторони держави за податкові порушення, радимо все таки проконтролювати: чи платіж було відправлено на правильні реквізити і чи він не повернувся до банківської установи. Це можна зробити звернувшись до консультаційного центру вашої податкової інспекції з перевіркою інформації чи отримано ваш платіж, або ж до відділення банку з запитом про результат здійсненої операції. Якщо Ви гадаєте, що з банку б зателефонували у разі повернення платежу, то це не так, закон не покладає на банк такого обов’язку.
Краще з власної ініціативи звернутися до податкової за інформацією чи надійшов Ваш платіж, ніж чекати коли податкова сама до Вас звернеться з претензією і вже нарахованими санкціями! Такі дії податкової, звісно можна оскаржити в суді, але про це читайте в наступних наших порадах.
Ви завжди можете отримати кваліфіковану юридичну консультацію та підтримку в Юридичній компанії "Лобі консалтинг"