Постачальник має право безперешкодного доступу до лічильників

Оператор системи розподілу не менш як раз на 6 місяців має здійснювати контрольний огляд засобів вимірювальної техніки, що використовується для обліку електроенергії. Роботи, пов’язані з контрольним оглядом, проводять у присутності уповноважених представників споживача. А от під час припинення електроживлення обов’язкову присутність споживачів документами не передбачено.

Як повідомляють господаря квартири про візит?

Особисте повідомлення побутового споживача про дату та час відвідин для контрольного огляду правила не передбачають.

Чи мають право працівники електромереж знеструмлювати помешкання посеред робочого дня, без офіційного попередження, у споживача, який не має боргів?

Якщо не забезпечено доступу до електроустановки для технічної перевірки, контрольного огляду або заміни електролічильника, представники оператора системи розподілу мають оформити акт про недопуск та відправити поштовим зв’язком на вказану в договорі адресу.

Припинення електроживлення споживачеві у такому випадку здійснюється не раніше ніж за 5 робочих днів після попередження (термін відраховується від дати особистого вручення або від третього календарного дня від дати отримання поштовим відділенням зв’язку, в якому обслуговується одержувач (у разі направлення поштою рекомендованим листом).

I скільки треба чекати, щоб під’єднали до електромережі

Три робочі дні у містах та п’ять — у сільській місцевості. І лише після підтвердження усунення порушень, сплати заборгованості за надані послуги, а також відшкодування збитків (якщо такі є). Рахунок до оплати згідно з послугою з повторного під’єднання можна отримати у групі відділу роботи з побутовими споживачами міськелектромереж кожного робочого дня від 8-ї до 17-ї години (у п’ятницю до 16-ї).

ДУМКА ЮРИСТА

Невже і справді споживач електроенергії у відносинах з постачальником — заручник монтера, який нашвидкуруч відрізає світло, навіть не переконавшись кому — “порушникові” чи його сусідам?

Це не так. Споживач має право оскаржити будь-які несанкціоновані, неправомірні дії постачальника й отримати відшкодування збитків, завданих через те, що постачальник не виконує своїх зобов’язань за договором. Згідно з Правилами користування електричною енергією, у разі виявлення порушень цих правил або умов договору на місці виявлення порушення у присутності представника споживача (!) оформляється акт про це (зокрема, про недопуск).

Акт підписує представник постачальника електроенергії та представник споживача (або робиться запис про відмову ставити підпис).

Якщо акт про недопуск, на підставі якого здійснено від’єднання, складено із порушенням, то дії відповідача щодо припинення електропостачання незаконні. І їх можна оскаржити.

Так, постачальник має право безперешкодного доступу до лічильників. Але він повинен попередити споживача про свої плани. Тож я радив би діяти так: якщо перемовини з постачальником безрезультатні, сплатіть за під’єднання до електромережі, а далі — готуйте судовий позов. На місці тих, кому “помилково” відрізали світло, я б насамперед викликав поліцію, адже такі дії тягнуть не просто на “порушення прав споживачів”, а на кримінальну статтю!