Залізничні цікавинки

Станиславів кінця ХІХ – першої третини ХХ століття був важливим залізничним вузлом Галичини. Саме тут розміщувалася Дирекція залізниць (тепер – головний корус медінституту). Залізниця була прокладена через Станиславів у 1866 році при побудові лінії Львів-Ходорів-Станиславів-Чернівці. 1 вересня 1866 року потяг Львів-Чернівці прибув у у Станиславів – місто вступило в еру залізничних перевезень, повідомляє 0342.ua  з посиланням на  Галицький кореспондент

Пропонуємо цікаві факти із «залізничного» життя Станиславова.

Від світанку до заходу сонця. В австрійський період рух пасажирських поїздів відбувався тільки вдень. З настанням темряви поїзди зупинялися на станціях і пасажири йшли на нічліг у наперед визначені готелі, чи в приватні оселі. Вранці у визначений час пасажири поверталися до поїздів і продовжували подорож. Такий графік встановлювався для безпеки руху, а також для комфорту подорожуючих. У польський період поїзди почали рухатися і в нічний час.

Попередник рейкового автобуса. Влітку 1936 року на вітці Львів-Коломия почав курсувати потяг «моторово-експресовий», або ж «Люкс-торпеда». Зовні це був вагон обтічної циліндричної форми, який рухався без паротяга за допомогою дизельного двигуна. Новий потяг відзначався високою комфортністю для пасажирів і швидкістю не поступався сучасним рейковим автобусам (більше 100 км/год). Люди спеціально приходили на залізницю, щоб побачити це найновіше досягнення залізничної техніки.

Комфорт понад усе. Пасажири подорожували у вагонах трьох класів. Найбільш комфортними були вагони першого класу, проте навіть найнижчий третій клас не поступався сучасному плацкарту. Загальних вагонів не було і з’явилися вони тільки в радянський період. Найбільшою популярністю користувалися вагони третього класу, якими мандрувало до 80 % пасажирів. Вагони другого класу обирало до 18 %, а з найбільшим комфортом їздило

тільки до 2 % пасажирів. І справа тут була не тільки у більшій оплаті за проїзд у комфортніших вагонах, при продажі білетів строго враховувався соціальний стан подорожуючого. Білети третього класу навіть продавалися в окремій касі.

Престижна «колійова» робота. Залізнична служба вважалася однією з найпрестижніших в Галичині. І це було справді так. Працівники отримували зарплату значно вищу від середньої, форменний одяг, вугілля, оплачувану відпуску, безкоштовні квитки для себе і родини, державну пенсію. Інколи залізничники могли отримати навіть службове житло.

Не менш престижною була робота в «Цісарсько-королівських головних машинних майстернях у Станиславові» – тепер локомотиворемонтний завод.

У міжвоєнний період штатні працівники майстерень отримували 250-290 злотих, тимчасові – до 150 злотих при середній зарплаті у краї – 100 злотих на місяць. Раз на квартал ремонтники отримували інфляційну доплату.

Працювали робітники по 8 годин на день, мали один вихідний на тиждень, надурочні роботи гарно оплачувалися, а щорічна відпустка могла досягнути 24 днів. Вихідними були релігійні та державні свята. У 30-х роках ХХ століття майстерні забезпечували роботою більше 2 тис. працівників.

Проте на «колійову» роботу у польський період старалися брати тільки поляків, а українців часто звільняли під різними приводами.

Залізнична катастрофа. Найбільш трагічним випадком у Станиславові в 20-х роках ХХ ст., безумовно, була залізнична аварія, яка відбулася на лінії Хриплін-Станиславів 9 листопада 1928 року. При густому тумані снятинський пасажирський поїзд № 322 в’їхав у чортківський пасажирський поїзд № 1312, який затримався перед семафором. Частково пошкодилися паровоз потягу № 322 та два вагони потягу № 1312. З пасажирів 2 особи знаходилися в тяжкому стані і відправлені в лікарню, а 36 осіб отримали легкі ушкодження. Із працівників залізної дороги ушкодження отримали 6 кондукторів та машиніст потягу № 322. Одразу на місце аварії прибув рятунковий потяг з 4 лікарями та санітарами, які надавали першу допомогу. Також медична допомога надавалася в лікарських амбулаторіях Станиславова. Для тих пасажирів, які могли продовжити подорож, було виділено спеціальний потяг до Львова. Залізничний рух швидко відновився. Поліція взялася за розслідування причин аварії.

Станиславів історія вокзал залізниця івано-франківськ цікавинки пасажирські перевезення
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Рейтинг
Поки ще ніхто не оцінював
214 переглядів в січні
Ніхто ще не рекомендував
Log in ,
to rate and recommend

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Суспільство
25 січня відбулися чергові Загальні Збори співзасновників громадського ресторану Urban Space 100. Згенерована сума чистого прибутку становила — 319 990 грн. Фінансування отримали 7 проєктів на загальну суму 284 765 грн. Детальніше про підтримані проєкти:1. Запуск веб-платформи (маркетплейсу) для соціального підприємства «Ба і Ді фрілансери» (Ba&Di Freelance)Сума ґранта — 51 650 грнСамотність, непотрібність, депресивні настрої – супутники більшості людей по...
Суспільство
За словами сільського голови Андрія Максиміва, кар’єр працює з 2011 року, інформують “UA: Карпати”. Будівництво вапняного комплексу, а саме печей, впливатиме на екологію, погіршуватиме якість води, – говорять місцеві. Люди також розповідають, що у селі не проводилися громадські слухання, ніхто не говорив про наміри будівництва, а зараз у кар’єрі проводяться підготовчі роботи. Тому цієї ночі вони вдалися до радикальних заходів.
Суспільство
В ніч на 7 січня у Франківську сталась пожежа по вулиці Довга. В помешканні проживала мати з двома дітьми, і був ще дідусь, який помер 18 січня.  Тимчасово маму з дітьми забрала родичка родини, пише Місто.  Фактично, із-за трагедії, родина опинилася на вулиці, бо крім цієї квартири їм немає куди йти. В них немає нікого, хто б допоміг зробити ремонт, а самій мамі, яка виховує двох дітей, вже давно без їхнього батька, ніколи самотужки не зробити цього, – пов...
Суспільство
21 січня, до Яремчанського відділення поліції звернувся 26-річний мешканець району, який повідомив, що під час продажу автомобіля «Skoda Octavia» невідомий покупець розрахувався з ним фальшивими банкнотами в сумі 950 євро.  За зверненням молодика слідчі розпочали кримінальне провадження за ч.1 ст.199 (виготовлення, зберігання, придбання, перевезення, пересилання, ввезення в Україну з метою збуту або збут підроблених грошей, державних цінних паперів чи біле...
Різне
На сайті Кабінету Міністрів України появився Інвестиційний атлас України, в якому є й івано-франківський «Промприлад. Реновація».
Суспільство
Справу веде голова суду Руслан Струтинський. На засідання з’явився слідчий Приймак, адвокат Іванишин, підозрюваний – сільський голова Дем’янів, та два десятки мешканців села.  За словами слідчого, 22 січня поліція відкрила кримінальне провадження за частиною 1 статті 366. Сільського голову підозрюють у підробці документів. У справі йдеться, що він провів сесію сільської ради 14 січня, однак відбулася вона тільки на папері, пише ГК.  З метою збереження речо...
Суспільство
Івано-Франківська місцева прокуратура здійснює процесуальне керівництво за фактом незаконного виділення земельної ділянки біля озера. Прокуратура розпочала кримінальне провадження за фактом незаконного виділення земельної ділянки у м. Івано-Франківську, за ч. 2 ст. 364 («Зловживання владою або службовим становищем») КК України. Слідство встановило, що у 2016 році службовими особами Івано-Франківської міської ради фізичній особі було незаконно виділено зе...
Освіта
У більшості людей склалася негативну думка про сучасні школи, і вони звинувачують у всьому систему! А ця вчителька, Ліза Роберсон, вийшла на пенсію і написала лист в газету, щоб нарешті висловити і свою. Ми пропонуємо вам прочитати його і повідомити нам, згодні ви з нею чи ні! Ось цей лист:   "Як учитель, який вийшов на пенсію, я втомилася від усіх людей, які нічого не знають про державні школи, які не в курсі сучасних реалій, або які думають, що потрібно...
Різне
Погоджуючись дати в борг, тим сами сприяємо зміцненню шкідливої фінансової звички у прохача. Чи правда це так погано? Давайте розберемося.  Існує така категорія людей, які давно зажили славу «любителів позичати». Вони зовсім не соромляться цього, і, більш того, не збираються переглядати своє ставлення до фінансів. Навіщо, якщо наступного разу можна знову попросити? Іноді це вже не звичка, а справжній спосіб життя.  «Позичив ‒ значить, витратив», ‒ говорили...