Залізничні цікавинки

Станиславів кінця ХІХ – першої третини ХХ століття був важливим залізничним вузлом Галичини. Саме тут розміщувалася Дирекція залізниць (тепер – головний корус медінституту). Залізниця була прокладена через Станиславів у 1866 році при побудові лінії Львів-Ходорів-Станиславів-Чернівці. 1 вересня 1866 року потяг Львів-Чернівці прибув у у Станиславів – місто вступило в еру залізничних перевезень, повідомляє 0342.ua  з посиланням на  Галицький кореспондент

Пропонуємо цікаві факти із «залізничного» життя Станиславова.

Від світанку до заходу сонця. В австрійський період рух пасажирських поїздів відбувався тільки вдень. З настанням темряви поїзди зупинялися на станціях і пасажири йшли на нічліг у наперед визначені готелі, чи в приватні оселі. Вранці у визначений час пасажири поверталися до поїздів і продовжували подорож. Такий графік встановлювався для безпеки руху, а також для комфорту подорожуючих. У польський період поїзди почали рухатися і в нічний час.

Попередник рейкового автобуса. Влітку 1936 року на вітці Львів-Коломия почав курсувати потяг «моторово-експресовий», або ж «Люкс-торпеда». Зовні це був вагон обтічної циліндричної форми, який рухався без паротяга за допомогою дизельного двигуна. Новий потяг відзначався високою комфортністю для пасажирів і швидкістю не поступався сучасним рейковим автобусам (більше 100 км/год). Люди спеціально приходили на залізницю, щоб побачити це найновіше досягнення залізничної техніки.

Комфорт понад усе. Пасажири подорожували у вагонах трьох класів. Найбільш комфортними були вагони першого класу, проте навіть найнижчий третій клас не поступався сучасному плацкарту. Загальних вагонів не було і з’явилися вони тільки в радянський період. Найбільшою популярністю користувалися вагони третього класу, якими мандрувало до 80 % пасажирів. Вагони другого класу обирало до 18 %, а з найбільшим комфортом їздило

тільки до 2 % пасажирів. І справа тут була не тільки у більшій оплаті за проїзд у комфортніших вагонах, при продажі білетів строго враховувався соціальний стан подорожуючого. Білети третього класу навіть продавалися в окремій касі.

Престижна «колійова» робота. Залізнична служба вважалася однією з найпрестижніших в Галичині. І це було справді так. Працівники отримували зарплату значно вищу від середньої, форменний одяг, вугілля, оплачувану відпуску, безкоштовні квитки для себе і родини, державну пенсію. Інколи залізничники могли отримати навіть службове житло.

Не менш престижною була робота в «Цісарсько-королівських головних машинних майстернях у Станиславові» – тепер локомотиворемонтний завод.

У міжвоєнний період штатні працівники майстерень отримували 250-290 злотих, тимчасові – до 150 злотих при середній зарплаті у краї – 100 злотих на місяць. Раз на квартал ремонтники отримували інфляційну доплату.

Працювали робітники по 8 годин на день, мали один вихідний на тиждень, надурочні роботи гарно оплачувалися, а щорічна відпустка могла досягнути 24 днів. Вихідними були релігійні та державні свята. У 30-х роках ХХ століття майстерні забезпечували роботою більше 2 тис. працівників.

Проте на «колійову» роботу у польський період старалися брати тільки поляків, а українців часто звільняли під різними приводами.

Залізнична катастрофа. Найбільш трагічним випадком у Станиславові в 20-х роках ХХ ст., безумовно, була залізнична аварія, яка відбулася на лінії Хриплін-Станиславів 9 листопада 1928 року. При густому тумані снятинський пасажирський поїзд № 322 в’їхав у чортківський пасажирський поїзд № 1312, який затримався перед семафором. Частково пошкодилися паровоз потягу № 322 та два вагони потягу № 1312. З пасажирів 2 особи знаходилися в тяжкому стані і відправлені в лікарню, а 36 осіб отримали легкі ушкодження. Із працівників залізної дороги ушкодження отримали 6 кондукторів та машиніст потягу № 322. Одразу на місце аварії прибув рятунковий потяг з 4 лікарями та санітарами, які надавали першу допомогу. Також медична допомога надавалася в лікарських амбулаторіях Станиславова. Для тих пасажирів, які могли продовжити подорож, було виділено спеціальний потяг до Львова. Залізничний рух швидко відновився. Поліція взялася за розслідування причин аварії.

Станиславів історія вокзал залізниця івано-франківськ цікавинки пасажирські перевезення
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
212 переглядів у вересні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Суспільство
Кожні 3,5 хвилин в Україні стається дорожньо-транспортна пригода, а кожні 3 години – в аварії на дорогах гине людина.  В Івано-Франківській області за даними на 1 серпня з початку року відбулось 1817 ДТП, в них загинуло 79 людина та травмовано 575. Згідно даним Патрульної служби, щодня в Івано-Франківській області відбувається майже 9 аварії, в яких кожного дня отримує травми принаймні 2 людини. Всього в Україні з початку року відбулось вже майже 100 тис Д...
Суспільство
Перегони організував і провів Івано-Франківський міський центр з фізичної культури і спорту інвалідів «Інваспорт», йдеться на офіційному сайті Івано-Франківська. Переможці та призери змагань:  Серед дівчат (молодша вікова група):  І місце – Ожгевич Люба (обласний НРЦ);  ІІ місце – Синчак Вікторія (обласний НРЦ); ІІІ місце – Сем’янник Анна (міський НРЦ).  Серед дівчат (старша вікова група):  І місце – Цапей Тетяна (МЦ «Дивосвіт»);  ІІ місце – Завадська Анна...
Культура
15 вересня у місті Снятин відбулися святкові урочистості з нагоди VІ районного фольклорно-етнографічний фестивалю «Покутське яблуко».  Голова райдержадміністрації Богдан Свіщовський та голова районної ради Іван Угрин, які привітали гостей, творчі колективи та громади сіл із величною подією – фестивальним святом барвистої і самобутньої культури покутня.  На фестиваль завітали гості – керівник апарату облдержадміністрації Роман Маланій, перший заступник голо...
Суспільство
Минулого року Василя Стефурака, фермера-вівчаря з одного з сіл Печеніженської об’єднаної громади, що на Прикарпатті, запросили працювати в Туреччину. Пропонували великі гроші, найкращі умови роботи. Але він відмовився і залишився в Карпатах, бо мав план, як врятувати українське вівчарство і дати можливість рідному краю розвиватися.  Пану Василю 42 роки, він має 200 голів породистих вівців, часто носить традиційне гуцульське вбрання, хвацько грає на дримбі,...
Суспільство
Про це повідомляє Богородчанська селищна рада.  У неділю, 22 вересня розпочнеться святкування з 11.00 Відкритого Кубока Богородчан зі стрітболу (майданчик по вул. Шевченка, 74) Стадіон. Подальші святкування:  12.00 – Ярмарок смаків, Дитячі розваги  18.00 – Концерт молодих артистів Богородчанщини  19.00 -Легенда української естради Тарас Петриненко  20.00 – Рок-гурт Kozak System  21.00 – Дискотека БогоЛайф open air.
Суспільство
В. о. начальника головного управління статистики в Івано-Франківській області Юлія Макар повідомила, що на Прикарпатті здійснюється комплекс підготовчих робіт до проведення перепису населення. Зокрема, під час перепису-2020 передбачено використання інноваційних методів опитування населення за двома етапами:  1) інтернет-раунд – шляхом отримання відповідей респондентів на запитання Програми перепису населення онлайн з використанням електронних цифрових підп...
Дизайн та виготовлення меблів
ДІМ- найважливіше місце в нашому житті, де ми відпочиваємо від роботи, спілкуємось з рідними і друзями, мріємо, виховуємо дітей... Тому дуже важливі такі якості інтер’єру, як функціональність і комфортабельність, що створюють умиротворення і розслаблення. Все в домі (квартирі) має відповідати внутрішньому стану його господарів, їх характеру і темпераменту! Важливу роль в створенні Вашого інтер’єру також відіграють меблі: кухні , шафи-купе, вітальні, дитячі...
Влада
Першим заступником буде Марія Савка, повідомляє "Фіртка".  Дмитро Романюк куруватиме економіку; Світлана Онищук (реформи децентралізації); Василь Івасик (ЖКГ, архітектуру, дороги); Віталій Федорів (охорона здоров'я, спорт) та Роман Маланій (апарат ОДА, взаємодія з РДА).  Цікаво, що із шести заступників троє працювали в команді попереднього голови ОДА — Савка, Федорів і Маланій.   Дмитро Романюк, Світлана Онищук, Василь Івасик, Віталій Федорів Марія Савка,...
Кримінал
Івано-Франківською місцевою прокуратурою скеровано до суду обвинувальний акт у кримінальному провадженні, відкритому за ч. 3 ст. 368 («Прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою») КК України, за фактом вимагання та одержання неправомірної вигоди головним архітектором Болехівської міської ради.   Про це повідомляє пресслужба прокуратури області.  Встановлено, що посадовець у липні 2019 року вимагав та в подальшому оде...