• Головна
  • Франківець шукає корупційну складову на рекламному ринку Івано-Франківська
Безглузда петиція
15:30, 19 січня 2017 р.

Франківець шукає корупційну складову на рекламному ринку Івано-Франківська

Безглузда петиція

"Розробити для публічного доступу на сайті міськвиконкому таблиці місць (вулиці, перехрестя тощо) розташування рекламних щитів, білбордів, з вартістю реклами, терміну, назв фірм та підприємців". 

Така пропозиції з'явилася на сайті петицій до міської влади вчора, 18 січня, пише 0342.ua.

На думку автора звернення значна сума коштів від реклами осідає у спритних посередників рекламного бізнесу і посадових осіб міста. А відповідні міри дозволять, щоб кожен житель міста міг знати від кого подана реклама, чи вірити їй, скільки за неї заплатили та, головне, скільки коштів потрапило до міського бюджету.

"Прозора схема унеможливить або значно ускладнить корупцію в цій сфері", — вважає автор петиції Vassil D.

йцу

йцу

Однак, якщо розібратися детальніше, то дана петиція — безглузда. Є Закон України "Про рекламу", який регулює відносини, пов'язані з виробництвом, розповсюдженням та споживанням реклами на території України. 

Реклама на білбордах — це зовнішня реклама, яка проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад. У випадку з Івано-Франківськом — це виконкомом. Але Законом передбачено, що під час видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами втручання у форму та зміст зовнішньої реклами забороняється. Тобто, схема наступна: виконавчий комітет видає підприємцю (рекламній агенції, наприклад) дозвіл на встановлення конструкції/щита для розміщення реклами. Відповідні рішення можна знайти на сайті МВК. Щомісяця підприємець сплачує оренду за місце, де встановлена конструкція. Відповідно, ці кошти поступають до міського бюджету. До бюджету також відраховуються й податки з прибутку, який отримує посередник рекламних послуг (підприємець).

Маючи право розпоряджатися даною конструкцією, підприємець здає її в оренду рекламодавцям. Тобто тим, хто бажає розмістити на щиті свою інформацію і, відповідно, платить за це (оренду рекламної конструкції) гроші. Вартість розміщення реклами визначається індивідуально у прайс-листі рекламної агенції. Між рекламодавцем та агенцією складається відповідний договір, де зазначається термін оренди рекламного щита (публікації реклами) та її вартість. А будь-хто, хто собі забажає, не має права запитувати інформацію, яка стосується фінансових питань фізичних чи юридичних осіб. 

Щомісяця підприємець сплачує оренду за місце, де встановлена конструкція. Відповідно, ці кошти поступають до міського бюджету

Інформація про те, скількома рекламними конструкціями розпоряджається посередник рекламних послуг (рекламна агенція), місця їх розташування, а також ціни на оренду цих конструкцій можна дізнатися на сайті посередника (у більшості така інформація присутня), або ж запросити цю інформацію у нього безпосередньо. Але прослідкувати скільки кожен з рекламодавців заплатив за оренду тієї чи іншої конструкції — марна справа. Бо у наш час більшість рекламних агенцій мають індивідуальну співпрацю з кожним клієнтом. Це і знижки, і бартер, і суборенда і т.п. Всі ці умови зазначають в актах виконаних робіт і звітувати привселюдно про це ніхто не зобов'язаний.

На ринку рекламних послуг Івано-Франківська є дві компанії, які масштабно займаються розміщенням реклами на білбордах. Це "ВестБорд" і "Дикий Захід". Тож, якщо й шукати корупційну складову, то в першу чергу тут. Оскільки, сьогоднішня агенція "ВестБорд" зміцнила свої позиції на рекламному ринку Франківська у період, коли ще була ПП "Атар", якою керував рідний брат на той час ще головного архітектора міста Ігоря Гаркота екс-очільник Департаменту архітектури Олег Гаркот. До останнього залишалася найбільшим боржником перед містом за оренду рекламних конструкцій. Агенцію перепродали і сьогодні вона має назву "ВестБорд", яка за даними аналітичної платформи YouControl, належить підприємцю Володимиру Височанському, який напряму пов’язаний з Ігорем Кривецьким, більше відомим як “Пупс” (ставленик ВО "Свобода"). А керує агенцією депутат Івано-Франківської міської ради Олег Капустяк.

Керівником ж рекламної агенції "Дикий Захід" є Олександр Шаблєвський. А от одним із засновників, а також кінцевим бенефіцарним власником агенції, за даними аналітичної платформи YouControl, також є депутат Івано-Франківської міської ради Володимир Кушнір, який у 2015 році перебував на посаді заступника голови Івано-Франківської обласної державної адміністрації.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Івано-Франківськ #новиниІвано-Франківська #білборд #реклама #корупція #петиція
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...