• Головна
  • До уваги водіїв! На дорогах ожеледь.
10:30, 28 листопада 2017 р.

До уваги водіїв! На дорогах ожеледь.

Почалася пора проблемних доріг.Водії-учасники автоспільноти AutoLife повідомляють, що на ділянці дороги в напрямку Надвірної з'явилася ожеледь.

До уваги водіїв! На дорогах ожеледь., фото-1

Як інформують в #IFInfoChat, дорога на Надвірну -  лід. Інформація повідомлена близько години тому. Обирайте безпечну швидкість під час руху. По інших напрямках від Івано-Франківська даних не маємо, - йдеться у повідомленні

 Як підготуватися до зимового періоду водіння?

Екіпірування

Підготовку до зимового періоду слід починати з підготовки самого автомобіля. Саме взимку найбільше необхідна повна справність електрики, світлотехніки, паливної, гальмівної, ходової та інших систем, а також установка відповідної сезону гуми з достатньою глибиною протектора.

Крім того, зовсім не зайвим буде замислитися про власну екіпіровці. Лижний комбінезон не обов'язковий, а от довга дублянка створює певні труднощі в управлінні автомобілем. Дівчата в цьому плані виявилися вельми кмітливими і ввели в моду короткі куртки, які отримали влучну назву «Пілот», теплі штани до них і чоботи без каблука «Угі». Можна назвати таку екіпіровку оптимальної для всього зимового сезону водіння.

Основні прийоми зимового водіння

Підготувавшись таким чином, можна приступати до освоєння практичних навичок управління автомобілем в зимових умовах. Звичайно, краще всього звернутися до професіоналів. Благо різних шкіл, навчальних контраварійного водіння зараз предостатньо. Але можна освоїти найпростіші прийоми управління в умовах ожеледі і самостійно. Для цього знадобляться автомобіль, бажання і рівний майданчик (автодром).

Рух

Розберемо початок руху в умовах ожеледиці. По-перше, слід чітко запам'ятати, що управління повинно бути плавним і м'яким. При старті намагаємося точно дозувати подачу газу та плавно працювати педаллю зчеплення (якщо вона є). Краще пару раз заглушити мотор, ніж зірвати колеса в пробуксовку та зачепити сусідню машину! Буває, що зчеплення протектора з дорогою настільки слабке, що навіть мінімальний газ зриває колеса в букс. Тоді варто скористатися прийомом професіоналів і спробувати рушити з другої, а іноді і з третьої передачі.

Буває, що колеса злегка закопалися в сніг і необхідно застосувати прийом розгойдування автомобіля. Для цього, починаємо старт з першої або другої передачі і в момент зриву коліс в пробуксовку вичавлюємо зчеплення. Машина відкочується назад до упору, а в момент початку її руху вперед, знову додаємо газ і відпускаємо зчеплення. Зазвичай 3-4 таких маятникових руху дозволяють вибратися з невеликої сніжної пастки.

Тим, у кого автомат, слід користуватися зимовим режимом руху, а для виїзду з пастки можна використовувати описаний прийом, акуратно перемикаючи селектор АКП з D в R тільки після повної зупинки автомобіля!

Управління

Робота кермом повинна бути плавною, а кут повороту коліс треба чітко дозувати. Різкий поворот керованих коліс легко може привести до занесення автомобіля. З іншого боку, зворотній зв'язок керованих коліс із кермом в умовах ожеледі дуже розмита і іноді може здатися, що колеса повернені на недостатній кут. Ця проблема вирішується тільки напрацюванням достатнього досвіду на полігоні автодрому.

Для відпрацювання прийомів управління автомобілем добре використовувати спеціальні фішки, що позначають межі коридору або фігури. Корисно буде моделювати ситуації з повсякденного життя, такі як перестроювання, поворот, гальмування тощо, або спробувати широко поширені на змаганнях з автослалому «вісімку» і «змійку», а якщо дозволяє місце, то і рух по кільцю, з прямолінійними ділянками між закругленнями.

Дуже корисно буде навчитися зривати машину в занос, а потім виходити з нього. Це допоможе краще відчути кордон зчеплення покришок з дорогою і навчитися правильно реагувати на початок ковзання.

Занос задньопривідного автомобіля

Машина з приводом на задню вісь більш зрозуміла, але менш стійка в порівнянні з передньопривідними авто. Різке натиснення на газ легко зриває провідні колеса в пробуксовку на слизькому покритті. Якщо додати трохи швидкості і різко крутонути кермо з одночасно повним відкриттям дроселя можна запросто почати гарне обертання автомобіля по майданчику. Боротися зі зносом провідної осі тут досить просто: крутите руль в бік заносу і кидайте газ.

Досить досвідчені автомобілісти люблять задній привід за те, що з ним легко контролювати газом і кермом рух машини по дузі повороту зі зносом усіх чотирьох коліс.

Занос передньопривідного автомобіля

Машину з переднім приводом складніше зірвати в занос, оскільки провідні колеса буквально витягують автомобіль з починається ковзання. А от коли ведучі колеса перестануть чіплятися за дорожнє покриття, адреналіну ви отримаєте з надлишком. Але панікувати і бити по гальмах у жодному разі не можна. Навпаки, повернувши кермо в бік зносу передньої осі, потрібно додати газу. Колеса зможуть знову зачепитися за дорожнє полотно, і в поворот можна буде все-таки вписатися.

Знову ж таки не слід забувати, що рухи кермом і маніпулювання педалями треба строго дозувати, а доводити свої дії до рівня рефлексів потрібно на автодромі.

Повний привід

З повним приводом простіше в тому плані, що зірвати в занос повнопривідник ще складніше, а от повернути його на задану траєкторію досить складно. Тут немає однозначних рад. Особливості конструкції повного приводу різних машин накладають свій відбиток на управління ними в екстремальних умовах. Міжосьовий диференціал моментально перекидає крутний момент на ту вісь, яка ще не втратила зчеплення з дорогою і допомагає водієві до останнього. Системи стабілізації сучасних кросоверів, також покликані зберегти заданий водієм напрямок руху. Але, як кажуть «бувалі», якщо вже почне крутити на повноприводнику, залишається сподіватися на міцний кузов і на подушки безпеки.

Тим не менш, навчитися контролювати занос на повноприводному автомобілі можна і навіть потрібно. Слід практичним шляхом визначити, які прийоми більш ефективні для вашого автомобіля, і закріпити їх, виконуючи різні фігури на автодромі.

Гальмування

Основна проблема при гальмуванні взимку полягає в тому, що заблоковані колеса моментально утворюють між протектором і дорогою слизький прошарок зі снігу, льоду і води, і автомобіль перетворюється на некерований і легко ковзний об'єкт з вельми пристойною масою. Сучасні системи АВS успішно борються з цією проблемою, не даючи колесам автомобіля заблокуватися і втратити контакт з дорогою, але гальмівний шлях при цьому збільшується в рази. Про це необхідно пам'ятати, і для розуміння, яким буде гальмівний шлях, слід спробувати різко загальмувати на слизькому покритті, за умови, що не створите перешкод іншим учасникам руху. Результати такого експрес-тесту змінюються постійно, але спочатку вони можуть просто шокувати.

Гальмувати взимку потрібно плавно, акуратно і завчасно, активно використовуючи КПП для ефективного гальмування двигуном. До речі, в автоматичній коробці передач цей прийом також використовується при включенні зимового режиму руху.

У відсутності АВS при екстреному гальмуванні потрібно використовувати переривчасте гальмування, різко і часто «стукаючи» ногою по педалі гальма. Така імітація антиблокувальної системи дозволить не тільки скоротити гальмівний шлях, а й зберегти контроль над автомобілем.

На закінчення

Ми розповіли про найбільш прості рекомендації, що дозволяють впевненіше управляти автомобілем у складних погодних умовах. Набуті навички управління знадобляться не тільки в зимовий час, а от довести їх до рівня рефлексів можна або в зимовий час на спеціальному майданчику, або, звернувшись в одну зі шкіл контраварійного водіння, де передбачено спеціальне покриття з низьким коефіцієнтом тертя, для підготовки водіїв протягом усього року.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Івано-Франківськ #Івано-Франківськіновини #дорога #ожеледь
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...