20:00, 17 березня 2018 р.
Цікавинка для туристів: закинутий залізничний тунель у Волосянці. ФОТО
Багато цікавого ховається у наших Карпатах, є популярні об'єкти, а є і зовсім мало відомі. Ось наприклад чи знали ви, про існування закинутого залізничного тунелю довжиною 310 м? Але перед тим, як розкривати усі карти, трішки історії і багато пізнавального тексту.
29186615_2069437543304248_286693301845753856_n.jpg
Західний портал тунелю. Фото: Оксана Перевознюк
Після того як Закарпаття з'єднали з Галичиною залізничним сполученням на перегонах Бескид-Скотарське та Вороненка-Лазещина, у 1897 році був розроблений план по будівництву останньої лінії залізниці, яка б з'єднала Львів та Ужгород, пише сайт "То є Карпати..".
Між автономним самоврядуванням Галичини та королівським урядом Угорщини було погоджено роботи з будівництва, яке велося від Львова до Сянок та від Ужгорода до Ужка. Розпочалися роботи у 1901 році зі Львова до Самбора, у 1902 р. від Самбора до Сянок. З Ужгорода колію до Великого Березного проклали ще 1893 року, пізніше протягом 12 років майстри з Італії будували відрізок до Ужка, а тоді до Сянок. Завершено роботи було у 1905 році, коли з'єднали станції Ужок та Сянки.
Мабуть найцікавішим відрізком на цій колії є ділянка між Сянками та Волосянкою. Якщо взяти по прямій, то відстань між станціями складає 8,37 км, а по колії це 21 км, де поїзд минає 7 тунелів, загальна протяжність яких 3300м, а різниця висоти між станціями 350 м.
Якщо порівняти цю ділянку колії на старих та сучасних картах, бачимо, що в одному місці колія проходить дещо північніше. Ось частина карти 1974 року, на якій бачимо, що від місця де колія робить дугу, відходять дві тупикові колії.
37315591.jpg
https://zommersteinhof.dreamwidth.org/
Пізніше, ці два відрізки з'єднають дугоподібним тунелем довжиною 540 м, побудують нову колію та ще один тунель довжиною 910 м, а стару колію розберуть. Таким чином тунель довжиною 310 м перестане функціонувати. На карті нижче синім кольором позначено стару колію, а жовтим - нову.
37315590.jpg
https://zommersteinhof.dreamwidth.org/
Новий тунель та колію проклали приблизно в 1970-80х роках, навіщо радянській владі було будувати нову колію, яка довжиною майже не відрізняється (стара 2,83 км та 2,86 км нова), та будувати два нові тунелі 910 м та 540 м невідомо.
Щодо сучасного стану старого відрізку колії, то на картах та GPS-ах вона позначена як ґрунтова дорога, йдучи по ній бачимо електроопори, адже колія тут була електрофікована у 1968 році.
DSC_0087.JPG
Дорога до тунелю з східної сторони
По дорозі відкривається вид на с.Волосянку, а під час написання статті знайшов ось таке фото, зроблене під час будівництва колії (зліва).
imgonline-com-ua-2to1-bj1kOOlKdb.jpg
Зі східної сторони тунелю з верху, ще досі збереглася радянська зірка. А при вході, з лівого боку вимурувана дата "1963", це рік реконструкції тунелю. Сам тунель у формі дуги, і приблизно на середині не видно ні одного з виходів. З боків вимурувані спеціальні ніші, в яких ховалися колійники при наближені поїзда в тунелі. Сигнал про наближення поїзда давався спеціальними ліхтарями, від яких зараз залишилось лише кріплення.
DSC_0095.JPG
DSC_0096.JPG
DSC_0109.JPG
DSC_0100.JPG
На стелі в тунелі ще збереглися кріплення від контактної мережі. Видно також, що стіни вимурувані з каменю, а верх після реконструкції з бетону. В холодну пору року тут утворюються крижані натіки від стелі до землі.
DSC_0106.JPG
Ну і на кінець, координати східного порталу тунелю:48°59'37.5"N 22°48'46.8"E
Читайте також:
Дністровським каньйоном пропонують прокласти Зелений маршрут. ВІДЕО
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Спецтема
Оголошення
17:23, 30 листопада
2
15:08, 29 листопада
14
live comments feed...