13:00, 7 березня 2019 р.
Як підприємиця з Івано-Франківська підкорює Fashion-show у Канаді та Європі
З професійного спорту – у фешн-індустрію. Думаєте, це неможливо? Ще й як можливо, впевнена Наталка Найда, підприємиця з Івано-Франківська.
Історія бізнесу Наталі – це історія пошуку себе, яка стартувала з виготовлення hand-made листівок у 2008 році, пише Cutisproject.org.
У минулому Наталя займалася велоспортом. Брала участь у спортивних змаганнях, разом з чоловіком організовувала різні фестивалі. У 2008 році після народження сина вирішила поєднати декретну відпустку з власною справою.
Старт бізнесу був непростим – знайти покупця на hand-made продукцію в Івано-Франківську виявилося складною справою.
«Листівки особливо купувати не хотіли. Віддавали перевагу китайським за 2,5 грн, ніж нашим за 15», – згадує Наталя.
Як такого стартового капіталу у підприємиці не було – фінансово допомагав чоловік. Матеріали теж на початку купували за рахунок сімейного бюджету. Крок за кроком справа розвивалася, і Наталя з двома помічницями почала виготовляти іграшки з тканини, які продавалися у львівських крамничках.
Допомагав і розвиток соціальних мереж, завдяки чому з’являлися перші невеличні замовлення з-за кордону. Так і виникла hand-made майстерня «Шуфля».
Новий початок
Події 2013 року й непроста економічна ситуація негативно вплинули на багатьох підприємців-початківців. Девальвація гривні змусила Наталю подумати над виготовленням більш «практичної» продукції. Вирішили зупинитися на блокнотах, гаманцях, сумках ручної роботи.
Додатковим імпульсом стала розробка власного візуального стилю міста Івано-Франківськ в 2014 році. Сувенірну продукцію в новому стилі замовляли в столиці.
«В якийсь момент мені здалося неправильним те, що продукція для Франківська виготовляється в Києві. Вирішила, що хочу робити сувеніри в рідному місті. Придбала спеціальне обладнання для нанесення візерунків. Так і народився бренд «Буквиця», – ділиться спогадами Наталка.
Чому «Буквиця»? Напевно, не всі знають, що так називається перша літера на початку абзацу. За словами Наталки, проект «Буквиця» теж став для неї новим початком – від hand-made майстриня перейшла до крафтового виробництва.
Її команда друкувала унікальні візерунки на футболках, магнітах, кепках, чашках тощо. Дизайн візерунків розробляв власний дизайнер.
Через терни до зірок
Про нові можливості, які відкриває для українських підприємців канадський ринок та проект CUTIS, Наталка дізналася з Facebook.
«Побачила оголошення про набір українських компаній і вирішила податися, хоча на початку в успіх не особливо вірила. Об’єми виробництва у нас були невеликі, але за іншими критеріями ми підходили – засновником бізнесу була жінка і соціальна складова для компанії завжди була важливою», – продовжує Найда.
Процес відбору на програму проекту CUTIS став для Наталки та її команди переломним.
Бренд Framiore вже можна придбати у декількох оффлайн магазинах у Великобританії. Це стало можливим завдяки участі компанії на виставці UK Moda в Бірмінгемі в серпні минулого року.
П’ять українських виробників одягу були представлені на британській виставці за підтримки ЄБРР в рамках програми EU4Business.
«У нас вже є декілька британських партнерів, речі вже продаються в Лондоні. Ми працюємо за попереднім замовленням. Працювати на склад не хочеться, шмаття в світі мільйон. Навіщо нашивати ще більше того, що може й не буде носитися», – зазначає Наталя Найда.
Крім того, компанія стала одним із восьми переможців відбору, який проводив Офіс з просування експорту. В лютому 2019 року бренд Framiore вирушив у торгову місію у Францію. Проект також реалізувався за підтримки ЄБРР в рамках програми EU4Business.
Читайте також: Івано-Франківські школярі отримуватимуть свідоцтво замість атестату про середню освіту
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Спецтема
Оголошення
15:07, 29 листопада
21:03, 1 грудня
2
15:56, 30 листопада
6
07:59, 29 листопада
2
08:02, 27 листопада
15
live comments feed...