• Головна
  • В Івано-Франківську бізнес розробляє план дій для прийдешньої влади
19:00, 28 серпня 2015 р.

В Івано-Франківську бізнес розробляє план дій для прийдешньої влади

В Івано-Франківську бізнес-спільнота з’ясовувала, що і як потрібно зробити для того, щоб перетворити обласний центр Прикарпаття на місто дружнє до бізнесу. Насичені конструктивними дискусіями зустрічі з активними представниками малого бізнесу та бізнес-об’єднань, громадського сектору, депутатами міської ради тривали впродовж двох тижнів та завершилися виробленням початкового пакету пропозицій бізнесу до влади задля формування сприятливого підприємницького середовища в місті.

Спільна робота проводилася в рамках проекту USAID «Впевнений бізнес – заможна громада», регіональним партнером якого на Івано-Франківщині є Молодіжний громадський центр «Еталон», - передає 0342.ua.

До обговорень під час фокус-груп долучилися учасники, які працюють в різних галузях, таких, як торгівля, ресторанне господарство, сфера послуг, будівництво, транспортні перевезення, промисловість. Таке тематичне спрямування фокус-груп відтворює галузеву структуру бізнесу в місті, де переважна частка припадає саме на торгівлю та сферу послуг, включаючи громадське харчування.

Керівник адвокасі-кампанії з просування пріоритетів бізнесу напередодні місцевих виборів-2015 Наталія Кобильчак пояснює:

«Наразі завдяки охопленню різноманітних бізнесів вдалося врахувати проблематику практично кожної сфери. Деякі види діяльності мають свою специфіку та проблеми, притаманні суто конкретним галузям. Йдеться, наприклад, про перевезення пасажирів автомобільним транспортом та сферу будівництва. Інші проблеми, що турбують підприємців, є типовими для всіх. Ще одна категорія питань, що виносилися на порядок денний наших зібрань, є наскрізною, спільною для деяких видів підприємницької діяльності. Ми намагалися зробити галузевий зріз проблематики там де, це можливо, та згрупувати однотипні проблеми з тим, щоб простіше було їх «трансформувати» в конкретні дії. Відповідно жодна з проблем не залишилася «бездоглядною» - за кожною закріплено спосіб її розв’язання».

Найбільш «популярними» виявилися проблеми у сфері отримання дозволів і погоджень для здійснення підприємницької діяльності, як-от: вимагання додаткових документів, порушення строків при розгляді питань щодо надання дозвільно-погоджувальних документів на засіданнях колегіальних органів (сесія міської ради, засідання міськвиконкому); надання немотивованих відмов за результатами розгляду питань щодо оформлення дозвільно-погоджувальних документів. Особливо гостро ці проблеми проявляються при оформленні земельних відносин, зокрема при поновленні договорів оренди землі. А поновлювати договори оренди землі доводиться ледь не що три роки. Незважаючи на те, що на землі вже розміщені об’єкти нерухомого майна, яке не розростається і не змінює меж земельних ділянок, договори оренди укладаються на короткостроковий період.

На перспективу доречно запровадити систему «Електронна рада», за допомогою якої всі зацікавлені особи матимуть змогу отримати будь-яку інформацію, що стосується діяльності депутатів міської ради та міських посадовців

Щодо проблем, породжених так званою «колегіальною безвідповідальністю», то позитивне рішення міської ради чи її виконавчого комітету може бути прийняте із суттєвим порушенням строків або не прийняте з причин відсутності кворуму, ненабрання необхідної кількості голосів, висування додаткових вимог і т.д. Причини відмови не зазначаються. Суб’єкт господарювання повинен «вишукувати» посадовців для з’ясування, чому відмовлено та які наступні дії. При цьому подібні випадки трапляються й при розгляді тих питань, що мають бути проголосовані відповідно до чинного законодавства (до прикладу, при поновленні договорів оренди землі під об’єктами нерухомості). За таких обставин суб’єкт господарювання змушений повторно збирати/подавати документи, затрачаючи часові та грошові ресурси.

З іншої сторони, відсутня будь-яка відповідальність як за порушення строків розгляду, так і за надання немотивованої відмови. Тому учасники фокус-груп зійшлися на думці, що доцільно застосовувати, зокрема, засоби публічного впливу. Практичним механізмом для втілення цього задуму може слугувати електронна система голосування. З її допомогою громадські активісти дістануть реальний та дієвий засіб публічного контролю за діяльністю кожного народного обранця.

На перспективу доречно запровадити систему «Електронна рада», за допомогою якої всі зацікавлені особи матимуть змогу отримати будь-яку інформацію, що стосується діяльності депутатів міської ради та міських посадовців.

«Сформувавши початковий пакет пропозицій, плануємо надалі розширити коло тих, хто має ідеї щодо усунення наявних перешкод для підприємницької діяльності та охопити чим більшу кількість зацікавленого бізнесу. З цією метою ближчим часом запускаємо невеличкий опитувальник. Він міститиме всі вже опрацьовані пропозиції. Підприємці зможуть обрати ті опції, які є для них найбільш актуальними. Також передбачається, що всі охочі зможуть додати власні ідеї. На виході очікуємо пакет пропозицій, ранжованих за пріоритетністю для бізнесу. Цей «бізнес-пакет» як своєрідний план дій для покращення бізнес-середовища в місті передаємо до політсил, які висуватимуть своїх кандидатів до міськради, та до кандидатів на посаду міського голови», - ділиться планами щодо подальшої роботи Наталія Кобильчак.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Івано-Франківськ #новини Івано-Франківська #бізнес #план #влада
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...