Перехід на електронні трудові книжки: що потрібно знати та які ризики у разі зволікання

В Україні триває перехід на цифрові трудові книжки. Згідно із законом, громадяни мають п’ять років для оцифрування документів. Кінцевий термін - 10 червня 2026 року.

Це передбачає закон №1217, ухвалений ще 2021 року.

Несвоєчасне переведення паперової книжки в електронний формат може призвести до неприємних наслідків: скорочення страхового стажу, його часткової втрати та затримань під час оформлення пенсії.Процедура передбачає сканування всіх сторінок трудової книжки та документів, що підтверджують страховий стаж. Електронна версія гарантує збереження даних навіть у разі втрати чи пошкодження паперової книжки, а також підтверджує стаж, набутий до 2004 року.

Щоб перевірити правильність внесених записів, потрібно зареєструватися в особистому кабінеті на порталі Пенсійного фонду або в мобільному застосунку. У розділі «Електронна трудова книжка» можна побачити всі дані та у разі неточностей подати звернення онлайн.