Мирослава Ветоха: "Моя модель - жінка, яка живе зараз, нічого не відкладає на потім"

Івано-Франківська дизайнерка Мирослава Ветоха працює над розвитком власного бренду в Данії. Перепустку у світ європейської модної індустрії вона отримала завдяки колекції AWOW, яка мала успіх і була презентована у данському місті Орхусі. Всі, кому цікава творчість дизайнера, 2 грудня зможуть побачити колекцію на «Франківському подіумі».

Про створення одягу, поєднання моди і технології Мирослава Ветоха розповіла в інтерв’ю сайту 0342.ua.

Мирослава Ветоха: "Моя модель - жінка, яка живе зараз, нічого не відкладає на потім", фото-1

- Мирославо, щоб адаптуватися у новому середовищі, слід, насамперед, змінити себе. А для творчої людини це у рази важче. Що саме переосмислили у Данії?

- Почати жити і працювати в іншому суспільстві з їхнім устроєм і культурою, прагнути реалізувати себе професійно, не втрачаючи свого бачення, безперечно, потребує зусиль і переосмислення. Проте, це мене не зупиняло, і я ввесь час працювала, випробовуючи різні методи і техніки. Було багато помилок і розчарувань, які згодом переростали в маленькі перемоги.

Багато часу я приділяла вивченню данської культури і скандинавського дизайну, щоб зрозуміти, що саме буде цікаве саме датчанкам. Данський дизайн називають також інтелігентним: за вишуканість конструктивних ліній, гармонію в кольорах і екоспрямування.

Мені було нескладно зайняти нішу екоодягу, оскільки я працюю із шерстю, шовком та рослинними волокнами. Щодо одягу, який я створювала, то потрібно було вписати його у рамки, потреби і вимоги, які диктує модна індустрія країни.

- У якому середовищі зростала дизайнер Мирослава Ветоха? Ваші перші кроки у створенні образів і моделей.

- У моїй родині всі жінки були завжди красунями. Бабусі шили самотужки чи мали власних кравчинь, але завжди слідкували за модними тенденціями. Моя мама постійно є для мене прикладом сучасної, успішної, стильної, красивої жінки. Тож я мала на кого рівнятися! )))

Мирослава Ветоха: "Моя модель - жінка, яка живе зараз, нічого не відкладає на потім", фото-2

Фото із фейсбук-сторінки Мирослави Ветохи

Поштовх до дизайну – це швейна машина моєї бабусі, привезена з Німеччини, бо дідусь був військовослужбовцем. Її шовкові сукні, придбані в Німеччині, не раз із заздрістю примірялися. Побачити деінде такий шовк тоді було неможливо. А ще в період дефіциту - такі очікувані посилки з Америки з добротним і красивим одягом, який мені, дівчинці, був завеликим. А як же ж хотілося і собі!.. Так і розпочалося: пороти, шити, перелицьовувати, дошивати і навіть декорувати. І знаєте чим? То було коштовніше ніж бісер, биті скляні іграшки і клей... І це все - у дитинстві)))

- Чи носите Ви власний одяг і наскільки часто?

- Колись я була єдиною і улюбленою клієнткою самої у себе. Тому що часто мій одяг суперечив стереотипам і вподобанням людей. Я хотіла створювати і експерементувати, але ті, кому я це пропонувала, не були до цього готовими. Згодом з’явилися постійні шанувальниці, які пережили всі мої творчі експеременти і є власниками багатьох моїх речей. З потребою постійної праці над замовленнями, я у постійній черзі до самої себе)))

Мирослава Ветоха: "Моя модель - жінка, яка живе зараз, нічого не відкладає на потім", фото-3

Чому я почала робити аксесуари? Тому що я вважаю, що довершення образу і його динамічність можна створити за допомогою якісних і вишуканих аксесуарів. Наразі створюю капелюшки, взуття, сумки. А завдяки вдалій співпраці з талановитою майстринею, яка працює зі склом, Роксоланою Підгаєцькою, стала можлива лінія прикрас. До речі, саме нею були створені прикраси для колекції .

- У вересні в Данії Ваша спільна колекція із Манолі Лу Педерсен увійшла до трійки кращих на модному шоу «Прогулянки на воді». Як вдалося виконати вимоги організаторів: поєднати природу і технології в одязі майбутнього?

- З Манолі ми познайомилися в VIA University, коли я приїхала на зустріч, перед початком вступної кампанії. Розговорившись про навчання і перспективи, я показала а їй своє портфоліо. Вона запропонувала мені прийняти участь разом і з нею. Вона закінчує інженерію і є технологом, а ще надзвичайно цікавою особистістю.

Так робота над проектом була розпочата, проте ще треба було увійти у вісімку кращих з 60 дизайнерів які представили свої проекти. Бути у групі фіналістів для нас уже було великою радістю! Проте, насправді робота тільки починалася. За умовами проекту, ми повинні були співпрацювати з одною з відомих данських компаній. Нас обрав бренд Cream який входить в DK company, яка є однією з найбільш впливових на ринку. Саме для них я розробила редизайн одягу. Це було однією з умов. Проте, я на цьому не зупинилася і створила повноцінні образи.

Найскладнішим для мене було вмонтувати технічну частину, яка виглядала б органічно у контексті одягу, щоб було взаємодоповнення фешн і технології. Ця праця була безкінечним експериментом і суперечками, проте нам вдалося дійти до фіналу. Ми знали, чого хочемо. І однаково любимо те, чим займаємося. Тому для того, щоб "корабель поплив", ми вміли знаходити компроміси. А згодом - стали хорошою командою.

Мирослава Ветоха: "Моя модель - жінка, яка живе зараз, нічого не відкладає на потім", фото-4

- Секрет успіху колекції AWOW?

- Третє місце на проекті такого масштабу – то велике визнання. Значить, усе спрацювало: і те, що ти думаєш, і те, як ти це бачиш. При тому, вдалося наголосити, що я – з України. Ми зробили золотий синтез: дали те, що люблять данці, – технологію, мінімалізм і функціоналізм, і те, що притаманне Україні: тепло, красу. І воно дало результат. На мінімалістичних пальтах, в які вкладено технологію, розквітли квіти. Україна – краса, квіти, і Данія – аристократизм, весна чудова, але дощова. І ми звели це докупи!

Мирослава Ветоха: "Моя модель - жінка, яка живе зараз, нічого не відкладає на потім", фото-5

Модель із колекції AWOW

- Який Ваш ідеальний одяг та ідеальна модель?

- Ідеальний одяг - це одяг комфортний і якісний. Одяг, який підкреслює індивідуальність.

Я спостерігаю вже давно, що набагато важливіше правильно обрати і організувати одяг в один образ, який найбільш яскраво розкриє і підкреслить твою неповторність, ніж влаштовувати безкінечне ралі за брендами і наслідуваннями.

Моя модель - це жінка, яка живе зараз. Жінка, яка вміє радіти життю зараз, нічого не відкладає на потім. Вона робить і творить, кохає, радіє сьогодні, і одяг повинен підкреслювати саме її життєдайну силу і оптимізм. Вона може бути творчою, може бути політиком, ким завгодно. Але вона - жінка сьогодення! Тепер усі жінки – сильні, емоційні, прагнуть чогось досягти, реалізуватися. Саме для них я створюю одяг.

Мирослава Ветоха: "Моя модель - жінка, яка живе зараз, нічого не відкладає на потім", фото-6

- А чи є у Європі модні табу?

- Мода – це добре, але куди важливіший стиль. Про табу можна говорити багато, проте, одне правило працює постійно: використання одягу відповідно до місця, часу та події. А також слід завжди пам’ятати, що модний глянець - це маркетинг, і зовсім не обов’язково копіювати красиве фото у повсякденному житті,щоб бути модною і стильною .

- Як вважаєте: українці здолали стереотип людей із пострадянського простору. Чи модно у Європі бути українцем?

- В Європі модно бути особистістю. Там нічого нікому не нав’язують, тебе сприймають тобою з твоєю культурою, релігією, твоїм баченням. Не залежно від того, хто ти за походженням, модно бути людиною.

Мирослава Ветоха: "Моя модель - жінка, яка живе зараз, нічого не відкладає на потім", фото-7

- Українські жінки навчені носити багато аксесуарів. Як порадите їх використовувати?

- Хороший якісний аксесуар для жінки - це, мабуть, найважливіший акцент у її образі. Це не завжди повинне бути щось брендове чи ювелірний виріб. Але, якщо аксесуар є цікавий, створений, наприклад, в оригінальній техніці, то це є безперечно, виграшний варіант. Він здатний підкреслити і закцентувати в завершенні образу.

Мирослава Ветоха: "Моя модель - жінка, яка живе зараз, нічого не відкладає на потім", фото-8

Дизайерська сумка Мирослави Ветохи

- Тренд від Мирослави Ветохи.

- Думаю, одяг створений з натуральних матеріалів, із актуальними силуетними рішеннями та неповторними фактурами, буде стильним доповненням у гардеробі кожної жінки.

- 2 грудня. «Франківський подіум». Колекція АWOW. Ваші міркування напередодні показу у рідному місті .

- Мені дуже хочеться відтворити і показати колекцію, як це відбулося в Данії. Тому зараз всі думки - в організаційних і технічних питаннях. Інколи я ловлю себе на думці, що хвилювання мої більші у рідному місті, ніж тоді коли я стояла "на воді " у далекій Данії.

Мирослава Ветоха: "Моя модель - жінка, яка живе зараз, нічого не відкладає на потім", фото-9

Колекція АWOW відбулася, і я буду щаслива презентувати її на Подіумі в Івано-Франківську.

Щиро радію майбутній зустрічі з Вами!

- Дякую за розмову!

Івано-Франківськ новиниІвано-Франківська дизайн проектінтерв'ю мода подіум
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі