
15:30, 23 березня 2019 р.
Директорка служби «Явір-таксі» Галина Вашків: «Є вулиці, куди водії неохоче їдуть»

Щороку 22 березня в Україні та цілому світі відзначають День таксиста. Журналісти Правда.іф поспілкувалися з виконавчим директоркою служби «Явір-таксі» Галиною Вашків, аби розпитати, наскільки напруженою є робота диспетчерів, чи полюбляють мешканці Івано-Франківська замовляти таксі на великі відстані та чому останнім часом стало проблематичним замовити таксі заздалегідь, на потрібну для клієнта годину.
– Галино Володимирівно, як відбувається процес виклику таксі: від телефонного дзвінка і до прибуття машини на місце виклику?
– Виконання замовлень спочатку залежить від початкової ланки – диспетчера таксі, який приймає замовлення. Тобто наскільки усе буде правильно оформлено, настільки вчасно клієнт отримає своє замовлення. Все повинно бути чітко і правильно.
Усе відбувається так: лунає дзвінок, оператор відкриває програму, де уже вставлений готовий номер, прописує початкову адресу, також ми практикуємо запис і кінцевої адреси, щоб ми бачили, де саме звільниться водій і могли віддати йому наступне замовлення. Таким чином водій бачить свій маршрут і може виконати замовлення.
– Яким є робочий день диспетчера?
– Існують певні години роботи. Диспетчери працюють із 7.00 до 19.00, а наступна зміна – із 19.00 до 7.00, відповідно.
– Протягом такої робочої зміни, яку кількість дзвінків доводиться опрацювати диспетчеру?
– Один оператор опрацьовує 150-250 дзвінків за зміну, все залежить від кількості викликів. Під час вихідних днів замовлень – менше, в будні дні люди їдуть на роботу, на навчання і тоді викликів більша кількість. Є ранкові і вечірні періоди, коли є напливи пасажирів. Найбільш напружений час – 7.00-8.30 ранку і з 17.00 до 18.30.
– Мешканці Івано-Франківська переважно замовляють поїздки по місту, чи бувають замовлення і на більш далекі відстані?
– 85% замовлень – по місту, але є окремі випадки, коли таксі потрібне й за межі міста. Особливо таке трапляється у святкові дні, на Різдво чи Великдень, коли люди хочуть поїхати до рідні і беруть таксі на досить велику відстань в межах області.
– Наскільки охоче таксисти відгукуються на ось такі дальні замовлення?
– Все залежить від розташування населеного пункту. Ми ж прекрасно знаємо, що є дороги в жахливому, просто катастрофічному стані. Звісно, від таких подорожей водії можуть відмовлятися. Також дороги є проблемою і нашого міста, є вулиці, куди водії неохоче їдуть. Ми розуміємо: якщо замовник чекає таксі, ми маємо подати для нього машину, але це досить проблематично, бо погані дороги впливають на технічний стан автомобіля. Навіть якщо людина дозволила собі купити автомобіль із салону, то за рік-два по наших дорогах він має стан, ніби після 10-літнього користування.
– До вас приходять водії із власними автівками чи водій просто може прийти на роботу і сісти за кермо робочої машини?
– Переважно приходять водії із власними автомобілями, також є невеличка частина транспорту, який ми надаємо в оренду.
– Якою є ситуація із плинністю кадрів? Чи є у вас робочі місця? Чи вистачає працівників?
– Маємо нестачу водіїв. Якщо порівняти сьогоднішню ситуацію із тією, яка була 5-6 років тому, то 70% водіїв із 20-річним стажем роботи вимушені були виїхати за кордон, заробляти кошти для своєї сім’ї. По-перше, на ситуацію впливає вартість пального, яка дуже пов’язана із курсом валют. Лише піднімається курс долара, вартість пального одразу зростає.
Також замовники чомусь не усвідомлюють: якщо вони замовляють таксі одночасно у кількох службах на одну і ту ж адресу, приїжджає кілька машин, один їде з клієнтом, а інші, затративши час, пальне, вистоявши у заторах, залишаються ні з чим. Тобто людині стає щоразу складніше заробити кошти, аби прогодувати свою сім’ю, забезпечити усім необхідним. Тому усі хороші працівники таксі покидають країну і їдуть за кордон.
Деякі диспетчерські служби, які колись мали по 500-600 машин, на даний час, маючи навіть 100 автомашин, вважають це удачею.
– У Івано-Франківську багато мешканців скаржаться на таку проблему: немає можливості замовити таксі заздалегідь. Тобто, якщо в людини є нічний поїзд, диспетчери відмовляють у попередньому замовленні таксі на конкретну годину, а в нічний час машини на виїзді може не виявитися. Чому саме так відбувається?
– Так, така проблема існує в кожної служби. В нічний час трапляється багато випадків, коли замовники можуть відмовитися оплачувати поїздку, буває некоректна поведінка пасажирів, агресивні стани з боку замовника.
Оскільки водіїв зараз набагато менше, то вони відмовляються від роботи вночі, для власної безпеки у нічний час стараються бути вдома. Ми, звичайно, враховуємо прохання наших постійних замовників, якщо їм потрібна машина в нічний час, стараємося заздалегідь знайти водія, який зможе виїхати до даного клієнта на замовлення, але часто доводиться і відмовляти замовникам.
Читайте також: Великий піст 2019: як правильно постувати, що їсти та чого уникати. Поради МОЗ
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Спецтема
Оголошення
09:33, 26 лютого
09:33, 26 лютого
09:33, 26 лютого
09:33, 26 лютого
09:33, 26 лютого
live comments feed...